خبرگزاری کار ایران

یک کار‌شناس اقتصادی:

سیاست انقباضی دولت در سال ۹۳ تولید را با محدودیت مواجه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۳۵

با کسری بودجه سال۹۳ بودجه‌بندی دولت به سمت کوچک شدن پیش می‌رود / بودجه امسال ۸ درصد کمتر شده / وزارت صنایع باید اولویت را مشخص و تولید مولد را فعال کند.

یک کار‌شناس اقتصادی، با بیان اینکه بودجه سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲،۸ درصد کاهش یافته است، گفت: سیاست انقباضی دولت در سال ۹۳ ارائه تسهیلات از سوی بانک را محدود کرده است که تولید را با شرایط خاصی مواجه می‌کند.

سیاوش غیبی‌پور با بیان این مطلب به ایلنا اظهار داشت: با کسری بودجه سال۹۳ نسبت به سال ۹۲ بودجه بندی دولت به سمت کوچک شدن پیش می‌رود و بودجه امسال نسبت به سال قبل ۸ درصد کمتر شده است. لذا این امر تولید داخلی و بخش خصوصی که باید با استفاده از تسهیلات بانکی فعالیت خود را از سر بگیرند را با مشکل مواجه می‌سازد.

به گفته وی، با سیاست‌های انقباضی دولت دست بانک‌ها از رائه تهسیلات محدود‌تر می‌شود ولی وزارت صنایع و معادن با ارائه تدابیری می‌تواند تهسیلات را در اختیار تولیدکنندگان بگذارد.

این کار‌شناس اقتصادی تصریح کرد: وزارت صنایع و معادن باید اولویت اصلی را مشخص کند و تولید مولد را فعال کند، لذا منابع محدود خود را باید در اختیار بخش تولید قرار دهد.

وی با بیان اینکه دولت باید سیاست‌های کاهشی تورمی خود را با توسعه تولید همسو کند، عنوان داشت: پول و سرمایه به قسمتی می‌رود که سودآوری بیشتری در آنجا باشد و نوع سیاست‌گذاری دولت نیز باید به نوعی باشد که بخش تولید سودآوری بیشتری داشته باشد.

غیبی‌پور افزود: بخشنامه‌های متعددی برای صادرکنندگان درنظر گرفته شده است که صادرات آسان و ساده شود ولی این موضوع بستگی به کیفیت و قیمت داخلی و شرایط داخلی دارد. درآمد‌های ارزی با نوساناتی که به وجود می‌آید تاثیراتش را روی زندگی مردم می‌گذارد و به هر حال باید مسیر ما توسعه و افزایش صادرات باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز