خبرگزاری کار ایران

آل اسحاق:

سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد دلاری برای توسعه کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۵۷

تمرکز بر فاینانس‌های خارجی برای فعال سازی پروژه‌ها، گشایش ال سی و تقویت بخش خصوصی با لایحه بهبود فضای کسب و کار از موارد مهم برای رسیدن به توسعه کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع ومعادن تهران، با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند که در ۵ سال آینده، ۸۰ میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف اقتصادی سرمایه گذاری کنیم، گفت: رشد و توسعه کشور مستلزم ورود بخش خصوصی داخلی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

یحیی آل اسحاق در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه دولت باید روی موضوع بهبود فضای کسب و کار متمرکز شود، اظهار داشت: تمرکز بر فاینانس‌های خارجی برای فعال سازی پروژه‌ها، گشایش ال سی و تقویت بخش خصوصی با لایحه بهبود فضای کسب و کار از موارد مهم برای رسیدن به توسعه کشور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما به گونه‌ای است که باید در حوزه‌هایی مانند صنعت نفت در ۵سال آینده در حدود ۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کنیم؛ بیان داشت: در حوزه‌های دیگر فرصت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری ایجاد شده است و دولت و مجلس مصمم به ایجاد فضای جدیدی برای فعال شدن بخش خصوصی است.

به گفته وی، بخش خصوصی نیز با همکاری دولت و شرکت‌های خارجی می‌تواند از این سرمایه‌گذاری در جهت ارتقای فناوری‌های خود بهره ببرد.

آل اسحاق افزود: حضور شرکت‌های اول و دوم خارجی به خصوص اروپایی می‌تواند در این زمینه مثمرثمر باشند.

وی با بیان اینکه، بیش از نیمی از واردات کشور مواد اولیه‌ هستند، عنوان داشت: توجه به این مقوله و همچنین تلاش برای تأمین این مواد اولیه در داخل از مهم‌ترین اولویت‌های دولت باید باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز