خبرگزاری کار ایران

مهلت مجلس به دولت تا ۱۰ دی برای تعیین تکلیف نهاییی هدفمندی؛

کاتب: عدم به موقع اجرای هدفمندی موجب افزایش قیمت دلار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۳۷

انتظار مجلس از دولت این است که همه مباحثبودجه را در یک قانون تصویب کنیم چرا که در کارهای اجرایی و تصمیم گیری بسیار می‌تواند موثر باشد / در سال ۱۳۹۲، پنجاه هزار میلیارد تومان برای هدفمند سازی یارانه‌ها مصوب کرده بودیم که دولت دهم و یازدهم این مصوب مجلس را اجرا نکردند و این موضوع تخطی از قانون بود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با اعلام اینکه دولت فرصتی برای ارائه لایحه هدفمندی در فاز دوم ندارد، گفت: اگر به موقع برای هدفمندی یارانه‌ها به فکر نباشیم دوباره شاهد دوباره افزایش قیمت دلار خواهیم بود.

غلامرضا کاتب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: نمایندگان معتقد هستند که دیگر وقتی برای ارائه لایحه نیست و دولت باید سریعا پیشنهادات خود را به کمیسیون تلفیق ارائه دهد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس نهم، با بیان اینکه برای بودجه سال آینده، مجلس نمی‌تواند دو قانون جداگانه تصویب کند، افزود: انتظار مجلس از دولت این است که همه مباحثبودجه را در یک قانون تصویب کنیم چرا که در کارهای اجرایی و تصمیم گیری بسیار می‌تواند موثر باشد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، گفت: از دولت خواسته شده است تا ۱۰ دی ماه که بودجه سال ۹۳ در دستور کار کمیسیون تلفیق قرار می‌گیرد، پیشنهادات کار‌شناسی شده خود را به مجلس ارائه کند تا بودجه ۹۳ در قالب یک لایحه برای تصویب نهایی آن به صحن آورده شود.

به گفته کاتب، در سال ۱۳۹۲، پنجاه هزار میلیارد تومان برای هدفمند سازی یارانه‌ها مصوب کرده بودیم که دولت دهم و یازدهم این مصوب مجلس را اجرا نکردند و این موضوع تخطی از قانون بود.

وی خاطر نشان کرد: اگر قانون هدمندی یارانه‌ها پله پله اجرا و سلیقه‌ای انجام نمی‌شد شاهد این اتفاقات نبودیم. برای قانون هدفمندی یارانه‌ها دو سال کار انجام شد که در نتیجه باعثتورم و کاهش پول ملی در کشور بودیم چون تابع قانون نبودیم و اگر قانون را اجرا می‌کردند این اتفاقات نمی‌افتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز