خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه:

رشد ۲۲۴ درصدی فاینانس خارجی موجب شکستن رکود می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۸۴

کلیات بودجه سال ۹۲ مشخص می‌کند که بودجه ریزی شفافی در راستای فعال کردن بخش خصوصی تدوین شده است به گونه‌ای که با افزایش درآمدهای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی؛ شرکت‌های خصوصی برای عقب نماندن از این شر کت‌ها در رقابت بیشتر ترغیب می‌‌شوند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اعلام اینکه بودجه سال ۹۲ ضمن آنکه می‌تواند تورم را کاهش دهد، رکود را نیز خواهد شکست، گفت: اختصاص فاینانس خارجی با افزایش ۲۲۴ درصدی باعثمی‌شود که رکود شکسته شود.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه هدف دولت در تدوین لایحه بودجه ۹۲ کاهش تورم و شکستن رکورد موجود در اقتصاد است؛ گفت: کلیات بودجه سال ۹۲ این را مشخص می‌کند که بودجه ریزی شفافی صورت گرفته و در راستای فعال کردن بخش خصوصی تدوین شده است به گونه‌ای که با افزایش درآمدهای دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی؛ شرکت‌های خصوصی برای عقب نماندن از این شرکت‌ها برای ر قابت بیشتر با آنها ترغیب می‌‌شوند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس نهم تصریح کرد: در بودجه سال آینده شرکتهای نفتی و پتروشیمی فعال‌تر شده و همین امر موجب می‌شود تا کشور از رکود خارج شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم با بیان اینکه دلارهای نفتی در سال آینده در بودجه به مراتب در دسترس بانک مرکزی و دولت قرار خواهد گرفت؛ افزود: افزایش نرخ تسعیر نسبت به سال جاری نیز از دیگر مزایای بودجه سال ۹۳ است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیش بینی کرد: کاهش نرخ رشد تورم تا ۲۱ درصد و کاهش رشد نقدینگی تا ۱۸و ۲۰ در بودجه ۹۳ از دیگر شاخص‌های بودجه ۹۳ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز