خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درگفتگو با ایلنا:

افزایش مالیات خطای بودجه ۹۳ است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۴۹

دور کردن چالشهای اقتصادی برای رونق بخشی و اجرایی کردن بسیاری از برنامه‌های اقتصادی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه از تصمیم دولت برای در اولویت قرار دادن مهار تورم حمایت می‌کند، فشار برای افزایش درآمد بودجه ۹۳ از عوارض و مالیات را یک خطا در بودجه اعلام کرد.

اسماعیل جلیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه تورم و رکود دو متغیر اقتصادی کاملا وابسته به هم هستند، از تصمیم دولت برای در اولویت قرار دادن مهار تورم حمایت کرد و گفت: با مهار تورم بار دیگر سیاست‌های تولیدی و صنعتی را رونق می‌گیرند.

نماینده مردم مسجد سلیمان، اندیکا و لالی در مجلس نهم، به کاهش نرخ تورم با گذشت ۱۰۰ روز از عملکرد دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت: تورم یک متغیر بحرانی برای اقتصاد کشور بوده است که نرخ آن نسبت به سایر کشور‌های دیگر جهان در طی دو سال گذشته بسیار در کشور بالا بوده است و این متغیر باعثرکود اقتصادی و رشد نقدینگی در بازار‌های کاذب شده است.

نایب رئیس کمیسیون تولید ملی، با بیان اینکه رکود و تورم دو متغیر وابسته بهم هستند، عنوان داشت: ترجیح مهار تورم به رکود از سوی دولت، منطقی است، چرا که با مهار این متغیر کلان اقتصادی، نقدینگی با افزایش مواجه نمی‌شود و در مقابل سرمایه گذاری‌ها همسو با سیاست‌های پولی مناسب باعثرشد اقتصادی و خروج اقتصاد از رکود می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، با ثبت خواندن کارنامه دولت در ۱۰۰ روز گذشته، به یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های عملکرد این دولت اشاره کرد و گفت: دور کردن چالشهای اقتصادی برای رونق بخشی و اجرایی کردن بسیاری از برنامه‌های اقتصادی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم بوده است.

جلیلی، به بودجه ۹۳ اشاره کرد و نسبت به افزایش میزان مالیات و عوارض در بودجه هشدار داد: نباید دولت اشتباه استراتژیکی در این زمینه داشته باشد چرا که باید درآمد مالیاتی منطقی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز