خبرگزاری کار ایران

جعفر قادری درگفتگو با ایلنا

افزایش نرخ ارز مبادله‌ای بار تورمی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۶۴۳

مجموع عملیات برای یکسان سازی نرخ ارز باید در چارچوب عرضه نرخ ارز با ضابطه و هدفگذاری شده باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، یکسان سازی نرخ را مستلزم وجود ارز بر اسا س تقاضا در بازار اعلام کرد و گفت: افزایش نرخ ارز مبادله‌ای بار تورمی بر اقتصاد دارد.

جعفر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، ‌به موضوع نرخ ارز و یکسان سازی آن پرداخت و اظهار داشت: هدف گذاری برای یکسان‌سازی نرخ ارز مهم است و باید این موضوع روشن شود که مفهوم یکسان‌سازی نرخ ارز در راستای چه برنامه‌ای انجام می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس نهم، با تإکید بر اینکه هدف‌گذاری برای یکسان سازی نرخ ارز باید با حفظ ارزش پول ملی باشد بیان داشت: البته در کنار افزایش پایه پولی کشور، حوزه واردات و صادرات را نیز مد نظر قرار داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، افزود: در صورتیکه یکسان سازی نرخ ارز در راستای کاهش نرخ ارز در بازار باشد، در شرایط فعلی می‌توان نرخ ارز مبادله‌ای را افزایش داده و با نرخ غیر رسمی هماهنگ کرد اما ین موضوع بار تورمی را در پی دارد.

قادری تصریح کرد: مجموع عملیات برای یکسان سازی نرخ ارز باید در چارچوب عرضه نرخ ارز با ضابطه و هدفگذاری شده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز