خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور:

تصمیم دولت برای کاهش سالانه سهم درآمدهای نفتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۹

این تحریم‌ها عاملی برای سؤ استفاده کشورهای حاشیه خلیج فارس شده بود و بانک‌های ما در انجام عملیات‌های بانکی خود دچار مشکل شدند و لذا درآمد‌های حاصل از فروش نفت به سختی وارد کشور می‌شدند ولی دیگر شرایط سابق را نداریم.

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، با بیان اینکه اتفاقات مثبت اخیر حاصل تصمیم نظام مبنی بر حل مشکل تحریم و گفت‌و‌گو بوده است، از تصمیم دولت برای کاهش سالانه سهم درآمدهای نفتی خبر داد.

سید کاظم دلخوش در گفت‌و‌گوبا خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب گفت: دوستان ما در مجلس باید به این سمت بروند و تلاش کنند همراه با دولت سالانه سهم درآمد‌های نفتی را در کشور کاهش دهند که درآینده با مشکلات اقتصادی روبرو نشویم.

این نماینده سابق مجلس، به مسئله تحریم اشاره کرد و اظهار داشت: این تحریم‌ها عاملی برای سؤ استفاده کشورهای حاشیه خلیج فارس شده بود و بانک‌های ما در انجام عملیات‌های بانکی خود دچار مشکل شدند و لذا درآمد‌های حاصل از فروش نفت به سختی وارد کشور می‌شدند ولی دیگر شرایط سابق را نداریم. البته با افق جدیدی که پیش آمده است می‌توان به آینده امیدوار شد.

مشاور معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، افزود: اتفاقات اخیر، آثار مثبت روانی را به دنبال دارد و بنگاه‌های اقتصادی نسبت به آینده امیدوار هستند و به دنبال سرمایه گذاری خواهند بود. از این جهت فضای اقتصادی حاکم بر جامعه مثبت شده است و آثار واقعی نیز دارد که سرمایه گذاری و اشتغال رشد پیدا خواهد کرد و نرخ تورم از ۲ ماه گذشته رو کاهش بوده است. همه این‌ها آثار مثبتی است که از تصمیم نظام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مشکل تحریم‌ها و گفتگوی مسقیم حکایت دارد.

به گفته دلخوش، برای اینکه بتوان یک اقتصاد پویا در کشور ایجاد کرد، باید سهم درآمد‌های نفتی را به تدریج از اقتصاد کشور حذف کرد، موضوعی که سالیان سال است مطرح می‌شود اما اجرایی نشده است.

این مقام مسؤل تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تصمیم دارد که این موضوع را عملیاتی کرده و در این راه باید مجلس نیز همگام با دولت حرکت کند.

دلخوش بیان داشت: گام‌های جدید دولت در سیاست خارجی این امکان را فراهم آورده است که شرایط جدیدی را در سرمایه گذاری در بخش‌های خصوصی، تعاونی‌ها و در ارتباط با بخش تولید و صادرات کالا به وجود بیاید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز