خبرگزاری کار ایران

مفتح در گفت‌و‌گو با ایلنا:

چاره‌ای جز افزایش سود اوراق مشارکت نداریم / بودجه انقباضی راهکار شرایط فعلی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۲۳

تدوین بودجه انقباضی با شرایط فعلی اقتصادی کشور از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نهم، با بیان این که دولت باید در نحوه قانون انتشار اوراق مشارکت تجدید نظر کند، ارایه یک بودجه انقباضی با سازوکارهای جدید را از سوی دولت به مجلس را خواستار شد.

محمد مهدی مفتح در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، به نحوه انتشار اوراق مشارکت در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: اوراق مشارکت در همه اقتصادهای کشورهای مختلف جهان بر حسب شرایط اقتصادی آنها و برای تأمین کسری بودجه پروژه‌های عمرانی و شرکت‌های اقتصادی منتشر م‌ شود.

مفتح درباره افزایش ریسک انتشار اوراق مشارکت و عدم بازدهی مناسب از سوی شرکت های دریافت کننده اوراق انتشار یافته اظهار داشت: انتشار اوراق مشارکت در شرایط فعلی که تورم به صورت افسار گسیخته کشور را فرا گرفته است، می‌تواند مسکن درد مناسبی باشد اما به هر حال در بلند مدت باید دولت تاوان هزینه‌های کاهش سوددهی شرکت‌های دریافت‌کننده اوراق مشارکت را بپردازد.

به گفته مفتح، چاره‌ای جز افزایش سود اوراق مشارکت در شرایط فعلی اقتصاد کشور برای فروش رفتن این اوراق وجود ندارد.

این نماینده مجلس نهم، در عین حال قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت را ناقص دانست و بیان داشت: دولت باید در زمینه نحوه انتشار اوراق مشارکت تجدید نظر کند، چرا که در شرایط فعلی هزینه انتشار اوراق مشارکت بسیار بیشتر از راندمان آن است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نهم، تدوین بودجه انقباضی با شرایط فعلی اقتصادی کشور را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت برشمرد و عنوان داشت: بودجه باید به صورت انقباضی ارائه شود اما باید جزییان هزینه‌های آن در بودجه با ساز و کارهای اقتصادی کشور هماهنگ باشد.

وی تصریح کرد: بودجه در کلان باید انقباضی باشد اما در بعضی از جزییات آن باید نحوه هزینه کرده‌ را انبساطی لحاظ کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز