خبرگزاری کار ایران

تاجگردون در گفت و گو با ایلنا:

با افزایش نرخ سود بانکی مخالفم / اصلاح نحوه تزریق منابع ارزی جهت کاهش تورم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۱۵

نقدینگی موجود در جامعه ناشی از یک جریان پولی بین بانک مرکزی و دولت است و این ربطی به اقتصاد واقعی جامعه ندارد که بانک مرکزی بخواهد از طریق افزایش نرخ سودبانکی آن را جبران کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، ضمن مخالفت با افزایش نرخ سود بانکی، اصلاح نحوه تزریق منابع ارزی به جامعه را مهمترین راهکار کاهش تورم اعلام کرد.

غلامرضا تجاگردون در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید برلزوم کاهش میزان تورم به جای افزایش نرخ سود بانکی، گفت: افزایش نرخ سود بانکی نمی‌تواند نرخ تورم موجود را در شرایط فعلی کاهش دهد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نهم، با بیان اینکه نرخ سود بانکی حتی توان افزایش میزان سپرده بانک‌ها را ندارد، توصیه کرد: بانک مرکزی باید با اصلاح نحوه تزریق منابع ارزی به جامعه، سفارش‌هایی که از دولت می‌گیرد و نیز کاهش اعطای خط اعتباری به دولت، میزان سپرده بانک‌ها را در جهت تحقق بکارگیری سپرده‌ها در تولید افزایش دهد.

وی افزود: نقدینگی موجود در جامعه ناشی از یک جریان پولی بین بانک مرکزی و دولت است و این ربطی به اقتصاد واقعی جامعه ندارد که بانک مرکزی بخواهد از طریق افزایش نرخ سودبانکی آن را جبران کند.

تاجگردون تاکید کرد: بانک مرکزی باید ابزارهای کنترل نرخ تورم را به درستی و در زمان خود استفاده کند و در شرایط فعلی افزایش نرخ سود بانکی نمی‌تواند ابزاری مناسب باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز