خبرگزاری کار ایران

برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی:

قریب به هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم

کد خبر : ۱۱۸۴۱۰

علیرغم افزایش روند سرمایه گذاری خارجی در کشورمان در طی سالهای اخیر، حجم سرمایه گذاری های خارجی باید متناسب با ظرفیت اقتصاد کشورمان باشد و باید افزایش یابد.

جعفری رئیس فراکسیون " حمایت از جذب سرمایه گذاری برای توسعه کشور " مجلس با علیشیری در محل سازمان سرمایه گذاری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا،، بهروز علیشیری معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار اظهار داشت: بر اساس هدفگذاری کمی صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه، برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی قریب به هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داریم که باید ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار آن از بازارهای بین‌المللی جذب شود.

وی در ادامه با بیان اینکه از میان روشهای مختلف تامین منابع مالی خارجی شامل انواع فاینانس‌ها، یوزانس، اوراق مشارکت ارزی دولتی و نظایر آن، بهترین و سخترین نوع روش تامین مالی، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی است، افزود: برای رسیدن به این هدف لازم است تمامی عوامل و متغیرهای تاثیر گذار برای فعالیت بخش خصوصی در کشور مساعد شده و محیط رقابتی مناسب صورت پذیرد تا سرمایه‌گذاران بخش خصوص خارجی نیز آماده ورود به فضای اقتصاد ملی و ائتلاف سرمایه‌های داخلی و خارجی شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در این نشست پیشنهاد تهیه نقشه راهبردی همکاری فیمابین فراکسیون حمایت از جذب سرمایه گذاری برای توسعه کشور و سازمان سرمایه گذاری را ارایه کرد و پیشنهاد داد تا نشست‌های دائمی فی مابین موجب همکاری و همیاری دولت و مجلس برای رشد سرمایه‌گذاری خارجی کشور شود.

جعفری نیز در این نشست با اشاره به گزارشات سرمایه‌گذاری خارجی جهانی توسط موسسه آنکتاد، بر اهمیت جذب سرمایه های خارجی در شرایط حال حاضر کشور تاکید و افزود: علیرغم افزایش روند سرمایه گذاری خارجی در کشورمان در طی سالهای اخیر، حجم سرمایه گذاری های خارجی باید متناسب با ظرفیت اقتصاد کشورمان باشد و باید افزایش یابد.

وی با اشاره به قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از قوانین کامل و مناسب در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، آمادگی فراکسیون حمایت از جذب سرمایه گذاری برای توسعه اقتصادی کشور را برای هر گونه همکاری و مساعدت در راستای تسهیل سرمایه گذاری خارجی در کشور از طریق اصلاح قوانین مربوطه و فرهنگ سازی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در مجلس اعلام نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز