خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اسبق دفتر شورای اقتصاد به ایلنا خبرداد:

کسری تراز عملیاتی بودجه سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۳

کسری بودجه وجود ندارد بلکه آنچه به نام کسری خوانده می‌شود تراز عملیاتی است که متأسفانه آن هم به دلیل اشکالات فراوان در تنظیم بودجه در طی سالهای گذشته بوده است.

مدیرکل اسبق دفتر شورای اقتصاد با بیان اینکه بودجه در سالهای گذشته به شکل غیر علمی تهیه و تبیین می‌شده است از کسری تراز عملیاتی بودجه در سال ۹۳ خبر داد و گفت: مجلس باید برای عبور از مشکلات پیش رو در بودجه ۹۳ کلان بودجه را در نظر بگیرد.

بیژن رحیمی دانش در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: کسری بودجه وجود ندارد بلکه آنچه به نام کسری خوانده می‌شود تراز عملیاتی است که متأسفانه آن هم به دلیل اشکالات فراوان در تنظیم بودجه در طی سالهای گذشته بوده است.

این کارشناس ارشد بودجه نویسی وابستگی از محل فروش نفت و همچنین فروش اوراق مشارکت و نسبت این منابع و مصالح را از عوامل اصلی کسری تراز عملیاتی اعلام کرد.

رحیمی دانش با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید برای بررسی و تصویب بودجه سالانه باید در کلام به این موضوع بپردازد بیان داشت: مجلس نباید به تبصره‌بازی و قانون‌گذاری و تعیین عدد و رقم اقدام کند چراکه این موضوع نتیجه‌ای جز عدم هماهنگی با آنچه که در اجرا انجام می‌گیرد، وجود ندارد.

مدیرکل اسبق دفتر شورای اقتصاد همچنین نحوه مکانیزم تخصیص منابع در شرایط فعلی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و پیگیری این موضوع را از سوی نمایندگان را خواستار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز