خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بانک مرکزی خبرداد:

۲۰ میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برداشت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۹۰

اجازه تبدیل ارز به ریال و تغییرات پی درپی در اساسنامه این صندوق با ارایه لوایحی به مجلس برای برداشت از صندوق درگذشته باعثنگرانی سرنوشت صندوق شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که از مجموع ۵/۵ میلیارد دلار حساب صندوق توسعه ملی ۲۰ میلیارد دلار آن به شیوه‌های مختلف برداشت شده، نسبت به ادامه این روند و تغییرات پی در پی با ارایه لوایح و مصوبات مجلس در خصوص تزرق نقدینگی از محل این صندوق به دهک‌های جانبی انتقاد کرد و گفت: اگر روند مذکور که در دولت گذشته ادامه داشته تداوم یابد این صندوق به سرنوشت حساب ذخیره ارزی دشوار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله سیف در دومین روز از همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی که در کیش در حال برگزاری است به ایراد سخنرانی پرداخت و بر بازنگری مجدد در مورد تغییراتی که در دولت گذشته در مورد صندوق توسعه ملی صورت گرفته است تاکید کرد.

سیف با یادآوری سرنوشت حساب صندوق ارزی گفت: اجازه تبدیل ارز به ریال و تغییرات پی درپی در اساسنامه این صندوق با ارایه لوایحی به مجلس برای برداشت از صندوق درگذشته باعثنگرانی سرنوشت صندوق شده است.

به گفته وی اگر روند مذکور ادامه یابد این صندوق تنها ذخیره‌ای برای تامین منابع مالی برای بخشهای آب و کشاورزی و محیط زیست و ساخت مسکن خواهد بود.

وی بااین بیان متذکر شد که باید در روند ادامه کاری صندوق تغییرات اساسی صورت پذیرد.

رئیس کل بانک مرکزی به ماده ۸۴ قانون اشاره کرد و رویکرد این ماده را ناقض اصل شفافیت بودجه در قالب بودجه دانست.

وی اطلاع رسانی به موقع، شفافیت در خزانه، نظارت بر درآمدها و هزینه‌ها، نحوه سرمایه‌گذاری را از مهمترین رویکردهای جدید برای اداره صندوق توسعه ملی یاد کرد.

وی همچنین به بازنگری در هیات امنای صندوق اشاره کرد و افزود: حضور بخش خصوصی در مدیریت این هیات امنا می‌تواند نقش تاثیرگذاری در توسعه اقتصاد کشور داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز