خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد:

کشور به یک بازنگری در نظام تصمیم‌گیری و تدبیر اقتصادی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۵۴

کسری بودجه سال ۹۳ و یا افزایش درآمد منابع آن به متغیرهای کلان اقتصاد داخلی و خارجی ارتباط داده می‌شود و نمی‌توان به راحتی در این مورد سخن گفت.

یک کار‌شناس بودجه‌ای با بیان اینکه در بودجه و اقتصاد باید یک جراحی صورت بگیرد، کسری و یا عدم کسری بودجه سال ۹۳ را به متغیرهای کلان اقتصادی ارتباط داد.

بایزید مردوخی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این پرسش که می‌توان کسری بودجه سال ۹۳ را برطرف کرد، گفت: کسری بودجه سال ۹۳ و یا افزایش درآمد منابع آن به متغیرهای کلان اقتصاد داخلی و خارجی ارتباط داده می‌شود و نمی‌توان به راحتی در این مورد سخن گفت.

این اقتصاددان به متغیر‌ها اشاره کرد و افزود: تحریم، نظام ساختاری کشور و درآمد نفتی مهم‌ترین متغیرهای اقتصادی هستند که در صورت برطرف شدن تحریم‌ها و یا افزایش درآمد نفتی کسری بودجه در سال ۹۳ وجود نخواهد داشت.

مردوخی به موضوع بودجه نویسی در اقتصاد بحران زده کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد یک نظام واحد سازماندهی شده برای اجرای تصمیمات اقتصادی کشور در شرایط فعلی ضروری است.

وی عنوان داشت: کشور نیاز به یک بازنگری در نظام تصمیم گیری و تدبیر اقتصادی خود دارد و مادامی که این نظام تدوین و تبیین نشود، نمی‌توان یک بودجه قابل اجرا برای اقتصاد کشور تهیه کرد.

این کار‌شناس بودجه اصلاح قوانین و مقررات، اصلاح ساختارهای دولتی و نهادی و نظام برنامه‌ریزی و همچنین سازمان برنامه‌ریزی و ساز و کارهای تصمیم‌گیری را از مهم‌ترین ویژگیهای تدوین یک نظام ساماندهی تصمیم‌گیری واحد در اقتصاد کشور برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز