خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیات دولت:

دولت به دنبال افزایش نرخ ارز نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۱۰

صحبت‌های معاون رئیس کل بانک مرکزی به معنای این نیست که دولت خواهان افزایش قیمت است / دولت هیچ ارزی در بازار آزاد نمی‌فروشد / امیدواریم طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی یکی دو هفته آینده در مجلس بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی هیات دولت گفت: امیدواریم طرح احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در یکی دو هفته آینده در مجلس بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوبخت ظهر امورز در حاشیه جلسه علنی هیات دولت گفت: در جلسه امروز پیرامون سخنان مثبت رئیس جمهور در شب گذشته و دستاوردهای آن بحثو تبادل نظر شد، همچنین مقرر شد بعد از بازگشت ایشان از سفر دستاوردهای این سفر مورد بررسی نهایی قرار گیرد.
نوبخت درپاسخ به سوالی پیرامون بازتاب صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در رسانه‌ها پیرامون قیمت ارز گفت: سیاست دولت در مورد اقتصاد و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها کاملاًَ شفاف است و بهبود وضع معیشتی خانواده‌ها یکی از اهداف اقتصادی دولت است. ثبات اقتصادی زمینه‌ای است که ما می‌توانیم بر اساس آن سرمایه گذاری کنیم.

وی ادامه دد: متاسفانه اقتصاد ما در سال‌های گذشته تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز ثبات خود را از دست داده است. بانک مرکزی به عنوان مقام مسوول در مورد نرخ ارز به دنبال ثبات بازار ارز است و با ثبات بخشی نوسانات می‌توانیم نرخ تعادلی را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: براساس بررسی‌ها، قیمت نرخ ارز می‌تواند در حول و حوش ۳۰۰۰ تومان باشد البته ما با افزایش تولید و همچنین درآمد به دنبال نرخ واقعی ارز هستیم.

نوبخت ادامه داد: در بحثنرخ ارز غیر از عرضه و تقاضاهای واقعی یک عرضه و تقاضایی وجود دارد که سودجویانه است که می‌تواند در تعیین نرخ ارز تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: گروهی به دنبال سودجویی در بازار هستند اما ما باید با جلوگیری از این امر به دنبال ثبات بازار باشیم. هم اکنون ۴۵۰ هزار میلیارد نقدینگی دراین بخش وجود دارد که می‌توان آن را به جای اینکه به سمت بازار ارز برد به سمت بازارهای دیگر هدایت کرد.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت نسبت به قیمت نرخ ارز و ثبات آن حساس است، گفت: اگر قیمت ارز مقطعی پایین بیاید و بعد دوباره افزایش یابد برای اقتصاد خوب نیست و‌‌ همان طور که باید با افزایش ارز به صورت مقطعی با حساسیت برخورد شود باید با پایین آمدن غیرمنطقی و مقطعی آن نیز برخورد کرده و نسبت به آن حساس باشیم زیرا ما به دنبال برگرداندن ثبات به بازار هستیم.

نوبخت با اشاره به اینکه صحبت‌های معاون رئیس کل بانک مرکزی به معنای این نیست که دولت خواهان افزایش قیمت است افزود: در قانون بودجه قیمت دلار ۲۴۷۷ تومان است دولت نه تنها هیچ ارزی در بازار آزاد نمی‌فروشد بلکه برای کالاهای اساسی که داریم ارز مورد نظر پرداخت می‌شود اما دولت هرگز به دنبال افزایش نرخ ارز نیست.

نوبخت در خصوص اعتراض کارمندان به ساعات کار گفت: آنچه در خصوص ساعات کار کارمندان دولت ابلاغ شده قانون خدمات کشوری است و در راستای همین قانون تلاش داریم سایر تکالیفی که در حوزه خدماتی و معیشتی کارمندان دولت است را اجرا کنیم و از دولت فقط باید اجرای قانون را انتظار داشت.

وی درباره وضعیت سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: مجلس همکاری خوبی با ما در این زمینه دارد و یک طرح یک فوریتی مطرح شده و کلیات در کمیسیون به تصویب رسیده است و امیدواریم که در ظرف یکی دو هفته آینده این طرح بررسی و در دستور کار قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز