خبرگزاری کار ایران

باهنر: احمدآقا نظرات را نقد و نظریه‌ امام را یادآور می‌شدند

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۴۹۵

محمدرضا باهنر در سالگرد ارتحال حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی به توصیف شخصیت یادگار امام (س) پرداخت.

به گزارش گروه ویژه‌نامه‌های ایلنا؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سید احمد آقا در مساعدت و کمک به امام (س) نقش بی بدیلی داشت. هرچه از انقلاب می گذرد به این نتیجه می رسیم که هیچ کس نمی توانست این نقش را در انقلاب اسلامی ایفا کند. دقت، قاطعیت، امانت داری و صداقت وی باعث شده بود که فردی امین و مورد اعتماد برای امام راحل (س) باشد.مرحوم سید احمد آقا تمام پیام ها و دستورهای امام (س) را به مراجع مختلف میرساند ند. در همین راستا به دلیل صداقت و امانت داری گاهی وی مورد هجمه برخی از ساده انگاران یا آنهایی که تحلیل دقیقی از مرحوم سید احمد آقا و امام (س) نداشتند قرار می گرفت آنها می خواستند این فضا را به وجود بیاورند که آن مرحوم امانت دار قوی و صادقی در رساندن پیام های امام (س) نیست.

باهنر افزود: در اواخر عمر با برکت بنیان گذار کبیر انقلاب این مسائل به گوش ایشان می رسید، امام (س) در یک موضع گیری رسمی و رسانه ای کاملا نظریه و اعتماد خود را به مرحوم حاج احمد آقا بیان کردند و پاسخ صحیحی به کسانی که این تصور و توهم را داشتند دادند. به درستی می دانیم که حاج احمد آقا شخصیتی بی مانند بودند که نقش بسزایی در پیروزی انقلاب و اداره کشور داشتند.

نایب رییس مجلس در خصوص نقش مرحوم سید احمد خمینی پس از رحلت حضرت امام (س) تصریح کرد: بعد از رحلت حضرت امام (س) و زمانی که مقام معظم رهبری به مسئولیت رهبری انتخاب شده بودند در سال اول یک شورای مشورتی متشکل از ۱۰ نفر در رابطه با کارها و اقداماتی که می خواهند انجام دهند که حاج احمد آقا هم یکی از آن اعضا بود. حمایت‌های بی دریغ آن مرحوم از مقام معظم رهبری نیز بسیار کار ساز و موثر بود. زیرا هنوز هم کسانی بودند که بعد از رهبری مقام معظم رهبری نمی توانستند با این مسئله کنار بیایند که مرحوم حاج احمد آقا در توجیه و تمکین قضیه و نصیحت کردن برخی از افرادی که می خواستند از رهبری فاصله بگیرند نقش بسزایی داشتند.

باهنر در خاتمه گفت: وی معمولا در جلساتی که هفتگی مقام معظم رهبری تشکیل می دادند به صورت جدی شرکت می کردند و نظرات را نقد و نظریه‌های امام(س) را یاد آور می شدند. باید بگویم هرگاه می خواهیم خاطرات حضرت امام (س) را بیان کنیم مرحوم حاج سید احمد آقا در تمام این خاطرات نقش پر رنگ و قابل توجهی داشتند.

پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس امام خمینی (س)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز