خبرگزاری کار ایران

آغاز بکار رسمی دپارتمان روانشناسی ورزش کارگری

اولین جلسه مشترک مسئولین فدراسیون ورزش کارگری با اعضای دپارتمان روانشناسی فدراسیون ورزش کارگری صبح امروز در دفتر رئیس فدراسیون برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۴۶

دپارتمان روانشناسی ورزش کارگری با هدف ارتقاء سلامت روانی جامعه کار و تلاش کشور در فدراسیون ورزش کارگری رسماً آغاز بکار کرد

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری در ابتدای این نشست جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: با توجه به تاکیدات جناب آقای دکتر صالحی امیری رئیس محترم کمیته ملی المپیک مبنی بر ضرورت ایجاد دپارتمان روانشناسی ورزشی در فدراسیون های ورزشی در اسرع وقت  نسبت به برگزاری جلسات تخصصی پیرامون موضوع و در نهایت ایجاد این دپارتمان در بدنه فدراسیون اقدام نمودیم.رئیس فدراسیون ورزش کارگری در ادامه بر اهمیت و ضرورت تشکیل این کمیته در راستای ارتقاء سلامت روانی جامعه کار و تلاش کشور وکاهش آسیب های روحی ورزشکاران در میادین ورزشی تأکید نموده و الزامات آنرا برشمردند. ایشان در ادامه تشکیل ساختار استانی دپارتمان را در اولویت دانسته و خواستار ارائه برنامه ای مدون در خصوص فعالیتهای مورد نظر شد. وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با عنایت به تعویق مسابقات جهانی شرکت ها فرصت مناسبی است تا دپارتمان روانشناسی نسبت به برنامه ریزی و اجرای طرح های مورد نظر اقدام نموده و نسبت به آسیب های روحی ناشی از شیوع این بیماری و راهکارهای ایجابی اقدام نموده و با ورزشکاران اعزامی ارتباط برقرار نمایند.

 

ایشان هدف از تشکیل این کمیته را در راستای بهبود عملکرد ورزشکاران و تیم های ورزشی دانسته و اذعان داشت: فدراسیون ورزش کارگری جزو اولین ها و معدود فدراسیون هایی بود که موفق شده است این کمیته را تشکیل و امروز فعالیت رسمی آن را اعلام می نمایم.  ایشان نقش این کمیته را نقش حمایتی دانسته و بر تمرکز بیشتر بر روی آحاد جامعه هدف تاکید کردند.

 

رمضی در ادامه ظرفیت های فضای مجازی را بسیار اثرگذار دانسته و خواستار تولید محتوای آموزشی و ارائه آن در بستر فضای مجازی شده و افزودند: یکی از برنامه های مهم این کمیته مبحث برگزاری کارگاههای آموزشی برای جامعه هدف با ارائه گواهینامه از سوی فدراسیون می باشد که امیدوارم با پیگیری رئیس کمیته بزودی شاهد برگزاری اولین دوره آموزشی روانشناسی ویژه جامعه کار و تلاش در سطح کشور باشیم.

 

ایشان در پایان افزود: وظیفه خود می دانیم تا نگاه جامعه ورزش کشور را به بخش روانشناسی ورزشی تغییر داده و انتظارم از اعضای دپارتمان این است که با برنامه ریزی صحیح با قدرت به کار خود ادامه دهند.

 

خانم دکتر مریم پناهی رئیس دپارتمان روانشناسی فدراسیون ورزش کارگری نیز در ابتدای صحبت های خود ضمن تشکر از حمایت های بیدریغ رئیس و کارکنان فدراسیون گفت: اعضای دپارتمان از افراد متخصص در امر روانشناسی با تکیه بر دانش و تجربه ارزنده در شاخه های مختلف و ابعاد گوناگون روانشناسی  تشکیل شده و این امر می تواند یکی از نقاط مثبت دپارتمان روانشناسی تلقی گردد.

 

وی جایگاه دپارتمان روانشناسیرا با توجه به حمایت های صورت گرفته ارزنده دانسته و ابراز امیدواری کرد تا در آینده ای نزدیک شاهد اثرات مثبت در جامعه هدف باشیم.

 

ایشان در ادامه افزود: ارتقاء مهارت های ذهنی ورزشکاران از طریق برگزاری دوره های آموزشی یکی از اهداف اصلی این کمیته در راستای بهبود عملکرد ورزشکاران می باشد و در این زمینه برنامه هایی را در دست تدوین داریم.

 

ایشان آسیب های وارد شده به ورزشکاران در زمان حال  و با شیوع ویروس کرونا را جدی ارزیابی کرده و افزود: برنامه ای برای کاهش اضطراب و نگرانی های بوجود آمده در شرایط کنونی را در دستور کار قرار داده ایم.

 

در ادامه جلسه اعضای کمیته و مسئولین فدراسیون نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز