خبرگزاری کار ایران

فلسفه "سلامت محوری" در سیمای کاروان ورزش کارگری

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۷۰۴

نگاه متفاوت و اصولی متولیان ورزش کارگری به بازیهای جهانی کارگران نسبت به ادوار گذشته حکایت از درست اندیشی ایشان برای توجه به اصل و اساس ورزش کارگری دارد.

بدون شک از تیم ها و ورزشکاران کارگری که در بازیهای جهانی حضور پیدا می کنند انتظار مدال آوری صرف و روی سکو رفتن نیست و کسی به این موضوع توجه نشان نمی دهد اما انتظار از این کاروانی که به درستی عازم یک میدان بزرگ جهانی است این است که در بازگشت تجارب خود را هرکدام از اعضای گروه در اختیار خانواده ورزش کارگری قرار دهند.

به این معنا که جنب و جوش و شادابی و ورزش و تندرستی لازمه اول و شرط اول جهت انجام کار اصولی و درست است.

کارگری که تندرست و شاداب باشد خود و خانواده اش اول از همه از این تندرستی سود می برند و در نهایت چرخه تولید روان تر خواهد چرخید و در نهایت اثرات و فواید همه این اتفاقات به جامعه می رسد.

بنابراین حضوردر بازیهای جهانی برای کاروان 130 نفره کارگران را به عنوان یک فرصت مغتنم بر می شماریم و انتظار هم این است که از رییس و سرپرست کاروان تا همراهان و ورزشکاران و مربیان و حتی گروه خبری در بازگشت از بازیهای جهانی اسپانیا ، تجارب خود از نوع نگاه کارگران سایر کشورها به ورزش سلامت محور  را در اختیار جامعه کارگری قرار دهند.

صد البته در ذات و فلسفه هر گونه مسابقه ورزشی حتی بازیهای محلی و دست گرمی هم برد و باخت معنا و مفهوم خاصی نهفته است و اگر برد و باخت و امید به کسب موفقیت و مدال نباشد رقابت مفهوم خود را از دست می دهد بنابراین در نگاه اول انتظار داریم که کاروانی که عازم بازیهای جهانی اسپانیاست و خود این اعزام یک شور و نشاطی را در بین اغلب کارگران سراسر کشور در طول سال به وجود آورده قبل از هرچیز بدانند که واقعا از ایشان توقع مدال و سکوی قهرمانی نیست و توجه به توسعه ورزش در بین خانواده کارگری است و در مرحله بعد اگر این حضور با این هزینه همراه با مدال و موفقیت باشد یقینا خوشایند خواهد بود و این نگاهی که به کاروان ورزش کارگری اعزامی به اسپانیا حاکم شده را باید ستود و به تک تک اعضا برای رسیدن به هدفی متعالی خداقوت گفت.

در همین حال نخستین نشست مسئولان و سرپرستان تیم‌های کاروان ورزش کارگری ایرانی اعزامی به ششمین دوره رقابت‌های جهانی ورزش کارگری صبح روز شنبه با حضور محمد دادکان سرپرست کاروان ایران برگزار گردید.

این سومین حضور کاروان ورزش کارگران ایران در رقابت‌های جهانی ورزش کارگری محسوب می‌شود که نخستین نشست کاروان ورزش کارگری کشورمان اعزامی به رقابت‌های جهانی ورزش کارگری(اسپانیا -۲۰۱۹) با حضور محمد دادکان مشاور وزیر کار در امور تربیت بدنی، جواد رمضی، رئیس فدراسیون ورزش کارگری، فرزاد حیدری مدیر کل ورزش کارگری و مسئولین و سرپرستان تیم‌های اعزامی با محوریت معرفی و شناخت موضوع برگزار گردید.

*سیدرضا فیض آبادی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز