خبرگزاری کار ایران

ماده ۱۵۴ و توسعه فضاهای تفریحی ورزش کارگری

یزد با 8 مجموعه ورزشی جزو فعالترین استانها در ورزش کارگری است

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۵۱۱

ورزش و تفریح و سرگرمی جزو لاینفک در محیط های کارگری است و ماده 154 قانون کار بر این مورد تصریح کرده است . استان یزد نیز با وجود اینکه دارای پراکندگی جمعیتی زیادی است ولی کارگران این استان برخوردار از امکانات خوب ورزشی می باشند.

ایلنا: استان یزد در مرکز کشور و در یک منطقه خشک و تقریبا کویری واقع شده که با 8 مجموعه و فضای ورزشی کارگری از جمله استانهای دارای استعداد فراوان در حوزه ورزش است.

ورزش و تفریح و سرگرمی جزو لاینفک در محیط های کارگری است و ماده 154 قانون کار بر این مورد تصریح کرده است . استان یزد نیز با وجود اینکه دارای پراکندگی جمعیتی زیادی است ولی کارگران این استان برخوردار از امکانات خوب ورزشی می باشند.

از آنجا که بخش دوم معرفی ورزشگاههای کارگری و مجموعه های رفاهی و تفریحی کارگری را مجددا آغاز کرده ایم از همه متولیان ورزش کارگری استانها و شهرستانها تقاضا داریم اطلاعات مجموعه ها به همراه آخرین تغییرات و ورزشگاهها و فضاهای ورزشی و تفریحی را به همراه عکس و تصاویر از مجموعه ها برایمان ارسال کنند تا نسبت به معرفی و انعکاس آن اقدام کنیم.

در این شماره معرفی ورزشگاههای کارگری استان یزد را داریم و به سایر همکارانی که گفته شد هم عرض می کنیم ریز تمام اطلاعات و تغییرات موجود را برایمان ارسال نمایند.

مجموعه های و فضاهای کارگری استان یزد:

 

۱- مجتمع شهدای کارگر واقع در  بلوار ۲۲ بهمن که شامل سالن های چند منظوره، ایروبیک، ژیمناستیک، کاراته، زورخانه، استخر مهتاب (ویژه بانوان)، ساختمان کسب و کار،  ساختمان اداری، سالن بدنسازی و همچنین مجتمع فرهنگسرای  کارگران در حال ساخت می باشد.

۲- مجتمع غدیر واقع در بلوار فقیه خراسانی جنب پل الغدیر شامل استخر سرپوشیده آفتاب(ویژه برادران)، سالن چند منظوره، ساختمان اداری، ساختمان سرایداری و مجموعه چمن در حال ساخت .

۳-مجتمع چمن شهید صدوقی (ره) واقع در ۵۲ متری امامشهر شامل زمین چمن طبیعی، جایگاه ویژه تماشاچیان، سکوی باز تماشاچیان و ساختمان اداری .

۴-مجتمع ورزشی امید جوان شامل سالن چندمنظوره و زمین اسکیت .

۴-مجموعه ورزشی کارگران ابرکوه شامل سالن ژیمناستیک، مهمانسرا و سالن چند منظوره .

۵-مجموعه ورزشی کارگران اردکان شامل سالن چند منظوره، پارکینگ، نگهبانی، ساختمان اداری و استخر در حال ساخت .

۶-مجموعه ورزشی کارگران تفت شامل سالن چند منظوره، سالن الحاقی، زمین چمن، زمین اسکیت، ساختمان اداری، سرایداری و سکوی تماشاچیان .

۷- مجموعه ورزشی کارگران مهریز شامل سالن چند منظوره و ساختمان الحاقی، زمین چمن طبیعی، زمین  اسکیت و ساختمان اداری .

۸-مجموعه ورزشی کارگران میبد شامل سالن چند منظوره و ساختمان الحاقی، زمین چمن، پارکینگ و نگهبانی .

اهداف مجموعه فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران استان یزد:

الف-تعلیم و آموزش در یک یا چند رشته ورزشی زیر نظر مربیان مربوطه و تشکیل کلاسهای آموزشی در رشته های مختلف ورزشی.

ب-تقویت قوای جسمی و فکری کارگران و جامعه هدف

ج-تربیت و آماده کردن ورزشکاران برای شرکت در مسابقات

د-ترویج و توسعه ورزش در کارگاهها و کارخانجات

ﮬ- ایجاد علاقه و تشویق بین کارگران و کارفرمایان برای توسعه ورزش از طریق برگزاری مسابقات بین تیم های کارگری و باشگاهی و تبلیغ وسایل و امکانات

و-برگزاری مراسم و جشنواره های فرهنگی، ورزشی و هنری به مناسبت های مختلف برنامه های اداره امور ورزشی عبارتند از:

۱-اجرای مسابقات انتخابی شهرستان و استان طبق رشته های ورزشی مندرج در تقویم مسابقات قهرمانی کارگران کشور به منظور تشکیل تیم منتخب و اعزام آن به مسابقات قهرمانی کشور.

۲-تهیه و تنظیم گزارش عملکرد مصور ورزشی استان

۳-اعزام تیم های منتخب کارگری استان به مسابقات قهرمانی کشور.

۴-بهره گیری از ظرفیت های بخش غیر دولتی در زمینه اعزام تیم های منتخب کارگری به مسابقات قهرمانی کشور.

۵-برگزاری کلاسهای آموزش داوری و مربیگری در رشته های ورزشی ویژه جامعه کارگری.

۶-بازرسی و نظارت بر امور ورزشی کارخانجات و مراکز صنعتی و کارگری.

۷- برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها و رویدادهای ورزش همگانی در سطح استان.

۸-برگزاری مسابقات استانی ویژه جامعه مخاطب.

۹-معرفی خانواده ها جهت استفاده از استراحتگاه و زائرسرای کارگری.

۱۰-برگزاری کلاسهای ورزشی در ۲۳ رشته شامل آمادگی جسمانی، ایروبیک، بسکتبال، برایتونیک، بدنسازی،تی آر ایکس، بادی پامپ، فیتنس، یوگا، بدمینتون، پیلاتس، فوتبال، والیبال، فوتسال، کاراته، ایروبیک ژیمناستیک، ژیمناستیک، شنا، زورخانه، کونگ فو، دوچرخه سواری،  ورزش در آب، ماساژ درمانی،  .

یادآوری این نکته ضروری است که سایر مجموعه ها و فضاهای کارگری استان که در دست احداث و تکمیل شدن می باشد در یک گزارش مسقل ارائه خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز