خبرگزاری کار ایران

در چهارمین نشست هیات امنای تصویب شد

طرح های توسعه ای و نگهداری اماکن ورزشی کارگری با مشارکت بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۹۸۵

چهارمین نشست هیات امنای مجموعه های ورزشی و تفریحی کارگران کشور با هدف توسعه و نگهداری اماکن و فضاهای ورزشی و تفریحی کارگران از طریق مشارکت بخش خصوصی صبح امروز در ساختمان شماره یک وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ؛ در این نشست ؛ محمدابراهیم صادقی فر معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه  اجتماعی ؛ سیدمصطفی هاشمی طبا از کارشناسان ورزش؛ شعبانی بهار معاون وزارت ورزش و جوانان جواد رمضی مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ خانم  مریم پناهی مشاور مدیرکل در طرح توسعه ایی اماکن ورزشی کارگری و سایر اعضای هیات امنا و مدعوین  حضور داشتند ابتدا مدیرکل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سخنانی گفت: از آنجا که مجموعه های ورزشی کارگری اغلب در دهه 70 احداث شده اند لزوم بازسازی و توسعه و نگهداری آنها ما را بر آن داشت تا راهی جدید و نو برای بازسازی این اماکن پیدا کنیم به گونه ایی که در توسعه و بازسازی آن تسریع شود. به همین دلیل با بخش خصوصی که علاقمند به سرمایه گذاری در این طرح ها هستند وارد مذاکره شده ایم و تقریبا با استقبال هم مواجه شده به گونه ایی که در دو مجموعه الان سرمایه گذار پیدا کرده ایم و در این جلسه حضور پیدا خواهند کرد تا طرح های خود را ارائه کنند.

رمضی با بیان اینکه سرمایه گذاران یقینا باید با مشوق هایی همراه باشند تا به این سمت و سو بیایند و باالطبع مجموعه های کارگری ممکن است چندسالی (طبق قرار داد ) در اختیار ایشان باشد؛ گفت: البته ما در قرارداد با سرمایه گذاران تمام اولویت های ورزش کارگری را لحاظ کرده ایم به گونه ایی که هم آنها از سرمایه گذاری خود منتفع شوند چون برای ما آورده دارند و هم اصل و موجودیت مجموعه های کارگری حفظ شود و در حقیقت اولویت های ورزش کارگری مورد لحاظ قرار خواهد گرفت. در حقیقت منافع دو طرف حفظ می شود. به این صورت هم اماکن تفریحی و ورزشی ما بازسازی می شوند و نگهداری آنها بسیار بهتر خواهد شد و هم اینکه بعد از اتمام قرار داد فضاهای تفریحی و ورزشی احداث شده توسط بخش خصوصی برای مجموعه های کارگران باقی می ماند.

در ادامه این نشست سرمایه گزاران بخش خصوصی که برای مشارکت در ورزشگاههای کارگری شهر تفت در استان کرمان و زنجان طرح های خود را آماده کرده بودند را برای هیات امنا تشریح کردند که قرار شد پس از طی مراحل اداری و رفع برخی نواقص وارد مرحله قرار داد و اجرا شوند.

 

دکتر صادقی فر در جمع بندی نهایی با استقبال از طرح اداره کل امور ورزشی گفت: یقینا بخش خصوصی هم باید منافعی داشته باشد که وارد این عرصه شود؛ از آنجا که ورزش فی نفس سودآور نیست و نگهداری و مرمت اماکن ورزشی که بیش از دو دهه از احداث آن می گذرد کاری هزینه بر و دشوار است باید از ورود بخش خصوصی استقبال کنیم و حتی در صورتی که برای احداث فضاهای تفریحی و ورزشی  نیاز به وام داشتند ما کمک می کنیم تا با طی مراحل اداری کوتاه این وام ها با درصد پایین در اختیار ایشان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز