خبرگزاری کار ایران

قهرمانی ورزشکاران آذربایجان شرقی در مسابقات دوومیدانی کارگران

آذربایجان شرقی قهرمان مسابقات دوومیدانی کارگران کشور شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در این دوره از مسابقات 23 تیم در بخش آقایان و در مواد 100 متر، 400 متر، 800 متر، 3000 متر، شش کیلومتر جاده، پرتاب وزنه و پرتاب دیسک حضور داشتند که در نهایت تیم های آذربایجان شرقی با 48 امتیاز، پلیمر کرمانشاه با 46 امتیاز، لرستان با 31 امتیاز، اصفهان با 19 امتیاز و بوشهر با 18 امتیاز به ترتیب مقام های اول تا پنجم تیمی این رقابت ها را بدست آوردند.

بنا به گفته روح الله محمدی رئیس انجمن دوومیدانی کارگران کشور، در این دوره از مسابقات 23 تیم در بخش آقایان از استان های کرمانشاه الف و ب، آذربایجان شرقی، کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، زنجان، ایلام، سمنان، کردستان، مرکزی، خراسان شمالی، خوزستان، البرز، اردبیل، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، کرمان، همدان، اصفهان، تهران، آذربایجان غربی و قزوین در مواد 100 متر، 400 متر، 800 متر، 3000 متر، شش کیلومتر جاده، پرتاب وزنه و پرتاب دیسک حضور داشتند که در نهایت تیم های آذربایجان شرقی با 48 امتیاز، پلیمر کرمانشاه با 46 امتیاز، لرستان با 31 امتیاز، اصفهان با 19 امتیاز و بوشهر با 18 امتیاز به ترتیب مقام های اول تا پنجم تیمی این رقابت ها را بدست آوردند.

همچنین در بخش انفرادی این رقابت ها نتایج ذیل بدست آمد:

در دوی 100 متر احسان طهماسبی از کرمانشاه، محمدرضا رحیمی از لرستان و علی قاسمی از لرستان به ترتییب به مقام های اول تا سوم مسابقات دست یافتند.

در دوی 400 متر سجاد زارعی از لرستان، امید نجف پور از آذربایجان شرقی و علی قاسمی از بوشهر در رده اول تا سوم رقابت ها قرار گرفتند.

در دوی 800 متر سجاد زارعی از لرستان، همایون همتی از پلیمر کرمانشاه و عباس کیانی از اصفهان به ترتیب مقام های اول تا سوم این ماده از رقابت ها را بدست آوردند.

در دوی 3000 متر حسین کیهانی از پلیمر کرمانشاه، رحیم دیبائی از آذربایجان شرقی و صابر چرخی از آذربایجان شرقی به مقام های اول تا سوم دست یافتند.

و اما در دوی 6 کیلومتر جاده همایون همتی از پلیمر کرمانشاه، رحیم دیبائی از آذربایجان شرقی، احمد فرود از بوشهر حائز عناوین برتر شدند.

در پرتاب وزنه مرتضی ناظمی از پلیمر کرمانشاه، شاهین مهردلان از خراسان شمالی و سعید تجدد از اصفهان در رتبه های اول تا سوم رقابتها قرار گرفتند.

در پرتاب دیسک رحیم پیرایغرچمن از آذربایجان شرقی، مرتضی ناظمی از پلیمر کرمانشاه، داریوش ولی نیا دوست از همدان در جایگاه اول تا سوم این مسابقات ایستادند.

در رقابت های بخش بانوان نیز تیم ها در ماده‌های 100 متر، 400 متر، 800 متر، 3000 متر و پرتاب دیسک فردا جمعه 19 شهریورماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و در گروه بانوان هر تیم متشکل از پنج ورزشکار خواهد بود.

مراسم اختتامیه رقابت های بخش آقایان با حضور سیدامیر حسینی، سرپرست فدراسیون ورزش کارگری، کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی، بیژن شفیع خراسانی نایب رئیس فدراسیون ورزش کارگری، تیمور غیاثی پیشکسوت دوومیدانی کشور، رئیس هیات دوومیدانی و رئیس هیات ورزش کارگری استان، مسئولین شهرستان سنقر و جمع زیادی از شهروندان و مردم شهرستان سنقر و کولیایی برگزار و با اهدای جوایز، مدال و کاپ از قهرمانان و تیم های برتر این رقابت ها تقدیر به عمل آمد.

سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون در حاشیه این رقابت ها گفت: با توجه به پتانسل استان کرمانشاه در رشته دوومیدانی و شور و شوقی که امروز در مسابقات کارگری دیدیم فدراسیون های دوومیدانی و ورزش کارگری تصمیم گرفتند مدرسه دوومیدانی مخصوص جامعه کار و تلاش در شهرستان سنقر تأسیس کنند.

 

کد خبر : ۴۰۹۳۹۶