خبرگزاری کار ایران

یک داور بوکس ایرانی در راه ریو

احتمال ادغام مسابقات بوکس حرفه‌ای و آماتور قوت گرفت

کو وو، رییس فدراسیون جهانی بوکس طی برنامه‌ای قصد دارد که بوکس آماتور و حرفه‌ای را با یکدیگر ادغام کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پیش از این طبق قوانین فدراسیون جهانی بوکس آیبا بوکسورهایی که در مسابقات بوکس حرفه‌ای شرکت می‌کردند دیگر اجازه شرکت در مسابقات بوکسی که آیبا برگزار می‌کرد را نداشتند. با توجه به درآمد زیادی که بوکسورهای حرفه‌ای در رقابت‌های مختلف کسب می‌کردند این موضوع به مشکلی برای بوکسورهای آماتور تبدیل شده بود و بسیاری از آن‌ها تمایلی به ادامه شرکت در مسابقات بوکس آیبا را نداشند.

چینگ کو وو، رییس فدراسیون بوکس جهانی که پس از انتصابش به این مقام تغییرات بسیاری را در آیبا ایجاد کرده است در پی آن است که قانونی تصویب کند تا بوکسورهای حرفه‌ای به بوکس آماتور بیایند و بوکسورهای تحت قوانین آیبا هم اجازه بازی در رقابت‌های مختلف بوکس حرفه‌ای را داشته باشند.

بابک بردبار، داور سه ستاره آیبا در تایید این خبر به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: جلسه‌ای با حضور جامعه بوکس جهان در لوزان سوییس در حال پیگیری است و قرار است تا حاضرین قانون شرکت بوکسورهای آیبا در مسابقات بوکس حرفه‌ای را به رای گیری بگذارند و در صورت تصویب از این پس بوکسورهای آیبا می‌توانند در مسابقات بوکس حرفه‌ای شرکت کنند و بوکسورهای حرفه‌ای هم در مسابقاتی نظیر المپیک با توجه به قوانین بوکس آیبا به رقابت بپردازند.

او در خصوص اینکه آیا ایران شانس آن را دارد که داوری به المپیک ریو اعزام کند نیز می‌گوید: آقای وو در سفری که به ایران داشتند در این خصوص ابراز امیدواری کرد که به احتمال زیاد یک داور از ایران به المپیک ریو دعوت خواهد شد و او سطح داوری بوکس ایران را با توجه به حضور داوران جوان بسیار خوشحال کننده خواند.

 

 

کد خبر : ۳۷۶۸۹۸