خبرگزاری کار ایران

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا

پیروزی ارزشمند یوونتوس و رئال‌مادرید/ برد پرگل دورتمند مقابل لژیا

در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های یوونتوس، رئال مادرید و بوروسیا دورتموند با برد به کارشان ادامه دادند.

به گزارش ایلنا، در شب اول هفته پنجم از دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۸ برگزار شد.

گروه E
زسکا یک - بایر لورکوزن یک
موناکو ۲- تاتنهام یک

در روسیه در دیداری که چند ساعت زودتر برگزار شد، زسکا برابر بایر لورکوزن به تساوی یک بر یک دست یافت.

در دیگر دیدار این گروه در فرانسه موناکو به دیدار تاتنهام رفت و با وجود این که ابتدا توسط رادامل فالکائو یک ضربه پنالتی را از دست داد، با ضربه جبرئیل سیسه مهاجم کارکشته فرانسوی به گل نخست رسید. در نیمه دوم هری کین از روی نقطه پنالتی گل خورده را پاسخ داد ولی یک دقیقه بعد لمار توانست بار دیگر برای موناکو گلزنی کند تا این دیدار با برتری موناکو میزبان به پایان برسد و تاتنهام حذف شود.

به این ترتیب صعود موناکو و لورکوزن از این گروه به مرحله بعد قطعی شد.

گروه F
دورتموند ۸- لژیاورشو ۴
اسپورتینگ یک - رئال مادرید دو

در یکی از عجیب‌ترین دیدارهای این فصل و شاید بتوان گفت تاریخ لیگ قهرمانان، دورتموند موفق شد در دیداری که ۱۲ گل داشت، لژیاورشو را از پیش روی بردارد. با این نتیجه، دورتموندی‌ها یک گام دیگر به صدرنشینی در این گروه نزدیک شدند و در صورتی که در دیدار آخر برابر رئال به تساوی برسند، به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد می‌شوند. در این دیدار، شینجی کاگاوا دو بار، مارکو رویس ۳ بار و دمبله، نوری شاهین و پاسلاک هر کدام یک‌بار برای زردپوشان گلزنی کردند تا یک برد پرگل خانگی برای دورتموند به دست آید. در این دیدار اوبامیانگ بهترین گلزن دورتموند در ترکیب ثابت حضور نداشت و از دقیقه ۷۰ به میدان آمد.

در دیگر دیدار این گروه رئال مادرید در خانه اسپورتینگ به برتری ۲ بر یک رسید. در این دیدار که بازگشت کریستیانو رونالدو به خانه بود، رافائل واران و کریم بنزما برای رئال گلزنی کردند و سیلوا از روی نقطه پنالتی گل اسپورتینگ را به ثمر رساند.

از این گروه صعود دورتموند و رئال مادرید به مرحله بعد قطعی شده است.

گروه G
لسترسیتی ۲ - بروخه یک
کپنهاگن صفر - پورتو صفر

در این گروه لسترسیتی در خانه با نتیجه ۲ بر یک برابر بروخه به برتری رسید و صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرد. در این دیدار اوکازاکی و محرز برای تیم انگلیسی گل زدند و بالاخره دروازه این تیم در لیگ قهرمانان باز شد و اسکوئدرو گل بروخه را به ثمر رساند.

در دیگر دیدار کپنهاگن برابر پورتو به تساوی بدون گل رسید.

از این گروه صعود لسترسیتی به مرحله بعد قطعی شده است و تکلیف تیم دوم صعود کننده هفته بعد مشخص خواهد شد.

گروه H
سویا یک - یوونتوس ۳
دیناموزاگرب صفر - لیون یک

در این گروه یوونتوس از اخراج بازیکن سویا در اواسط نیمه نخست استفاده کرد و توانست اولین باخت سویا را در لیگ قهرمانان به این تیم تحمیل کند. ماریزیو از روی نقطه پنالتی و بونوچی و مانژوکیچ برای یووه گلزنی کردند و باره‌خا برای سویا گلزنی کرد. تیم اسپانیایی در پی اخراج واسکس در نیمه نخست ۱۰ نفره به بازی ادامه داد.

در دیگر دیدار این گروه لیون با یک گل برابر دیناموزاگرب به برتری رسید. لاکازات باری لیون در این بازی گلزنی کرد.

 

کد خبر : ۴۳۱۴۳۶