خبرگزاری کار ایران

نستا: بازی ندادن به بازیکنان جوان در سری A، کیفیت تیم ملی را کاهش می‌دهد

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایتالیا به انتقاد از کیفیت فنی بازیکنان ایتالیا پرداخت و آن را با ایتالیای سال‌های قبل مقایسه کرد.

به گزارش ایلنا، الساندرو نستا که با ایتالیا قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود دارد، به انتقاد از کیفیت فنی بازیکنان ایتالیا پرداخت. او در صحبت‌هایی قبل از بازی دوستانه ایتالیا برابر آلمان گفت: ایتالیا در مقایسه با آلمان و خیلی از کشورهای دیگر، کیفیت فنی بالایی ندارد. بازیکنانی که اکنون در تیم ایتالیا هستند، از نظر فنی شرایط خوبی ندارند. در برابر اسپانیا بازی خوبی انجام ندادیم. این طبیعی است که عملکرد تیمی با بازیکنان جوان و بی‌تجربه، فراز و نشیب داشته باشد. مشکل به باشگاه‌های ایتالیایی بازمی‌گردد زیرا آن‌ها فرصت بازی به جوانان را نمی‌دهند.

ایتالیا با هدایت آنتونیو کونته توانست تیم هایی چون بلژیک و اسپانیا را در یورو 2016 شکست بدهد و بازی‌های خوبی ارائه بدهد. با این حال نستا که 10 سال در تیم ملی ایتالیا بازی کرده است، با رضایت از این عملکرد معتقد است ایتالیا با این ترکیب بهترین نتیجه ممکن را گرفته است.

نستا ادامه داد: ایتالیا به نسبت بازیکنانی که در یورو داشت، نتیجه خیلی خوبی در این رقابت ها کسب کرد. مربی خوبی چون کونته روی نیمکت ایتالیا بود. اکنون در بازیکنانی که در تیم ایتالیا هستند، کیفیت فنی زیادی دیده نمی شود. نمی‌شود با این ترکیب انتظار زیادی از جامپیرو ونتورا داشت. ایتالیای کنونی فاقد بازیکنان ستاره و بزرگ است. بعد از یورو 2016، آندرا بلوتی و چیرو ایموبیله به تیم ملی اضافه شدند. ونتورا سعی کرده است تیمی متفاوت با همان روحیه یورو داشته باشد. اکنون نمی شود درباره او قضاوت کرد. تازه 5 بازی است که روی نیمکت تیم نشسته است. زمان مشخص خواهد کرد او موفق بوده است یا نه.

 سرمربی میامی اف سی در پایان گفت:  کار کردن در میامی مثل کار در یک مدرسه است. شما اشتباه می‌کنید و وقت اصلاح آن را دارید. همچنین می‌توانید تفکر خود را پیش ببرید. در ایتالیا این‌چنین نیست. شما با یک اشتباه اخراج می‌شوید. چه بسا در لیگ‌های پایین‌تر.

کد خبر : ۴۲۹۲۵۲