خبرگزاری کار ایران

توصیه فابیو کاپلو برای تیم ملی ایتالیا

سرمربی پیشین تیم‌های فوتبال رئال مادرید، رم و یوونتوس به تیم ملی کشورش برای بازی در جام ملت‌های اروپا، یک سیستم بازی پیشنهاد کرد.

به گزارش ایلنا، فابیو کاپلو معتقد است که تیم ملی ایتالیا می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای در یورو 2016 داشته باشد و گفت اگر او سرمربی آتزوری بود همه بازیکنان این تیم را مجبور می‌کرد در همه حوزه‌ها شرکت و سخت تلاش کنند.

کاپلو که تیم ملی کشورش در یورو 2016 با تیم‌های ملی بلژیک، ایرلند جنوبی و سوئد هم‌گروه است، اظهار داشت: ایتالیا می‌تواند یک یورو فوق‌العاده داشته باشد، حتی اگر تعدادی از بازیکنان این تیم غایب باشند و به‌همین دلیل آنتونیو کونته مجبور شود که راه حل‌های جدیدی پیدا کند.

کاپلو ادامه داد: بازیکنان یوونتوس با ورودشان به تیم ملی ایتالیا می‌توانند همان نگرش و روحیه پیروزی طلب‌شان را به دیگر بازیکنان آتزوری انتقال دهند. اولین بازی ایتالیا (برابر بلژیک) بسیار حیاتی و تأثیرگذار خواهد بود، چون ایتالیا باید خودش را با آمادگی کامل به این بازی برساند.

به نظر می‌رسد که کونته می‌خواهد تیمش را با سیستم 2-5-3 در یورو 2016 به میدان بفرستد. آیا کاپلو این سیستم بازی را برای ایتالیا تأیید می‌کند؟

او در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: اگر من بودم با سیستم 9 - یک بازی می‌کردم، یعنی یک نفر را به‌عنوان مهاجم نوک در تیم قرار می‌دادم و به جز او همه بازیکنان دیگر تیم را به سختکوشی، تلاش و کمک به یکدیگر در زمین بازی وادار می‌کردم.

اولین بازی تیم ملی ایتالیا در یورو 2016 در تاریخ 24 خرداد برابر تیم اول رده‌بندی فیفا، بلژیک است.

 

کد خبر : ۳۷۴۳۷۱