خبرگزاری کار ایران

با هدف برگزاری باکیفیت المپیک؛

برنامه اصلاحی توماس باخ برای المپیک ۲۰۲۰ فاش شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۶۳۸

توماس باخ یک سال بعد از در اختیار گرفتن ریاست IOC، طرح پیشنهادی خود با عنوان برنامه المپیک ۲۰۲۰ را فاش کرد.

برنامه اصلاحی توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک(IOC) برای آینده جنبش المپیک با عنوان برنامه ۲۰۲۰ فاش شد.

به گزارش ایلنا، توماس باخ یک سال بعد از در اختیار گرفتن ریاست IOC، طرح پیشنهادی خود با عنوان برنامه المپیک ۲۰۲۰ را فاش کرد. این طرح در جلسه ی IOC که طی روزهای ۸ و ۹ دسامبر در موناکو برگزار می شود برای بحثو رأی گیری در اختیار اعضاء قرار می گیرد.

برخی از مهمترین تغییرات اصلاحی المپیک ۲۰۲۰ به شرح زیر است:
تغییرات در پروسه انتخاب شهر میزبان المپیک(پیشنهاد اول) با دیدگاهی جدید مبتنی بر ارائه پروژه ای از سوی متقاضیان میزبانی المپیک که با برنامه های طولانی مدت این شهرها از جهت ورزشی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست همخوانی داشته باشد.

براساس این طرح ماندگاری و میراثهای المپیک برای شهر میزبان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. ضمن اینکه اجازه برگزاری برخی رقابت ها و برنامه ها در خارج از شهر محل میزبان یا در موارد استثنایی خارج از کشور میزبان داده می شود به شرطی که همیشه یکپارچگی دهکده اصلی المپیک نیز در نظر گرفته شود.

کاهش هزینه های درخواست میزبانی المپیک(پیشنهاد سوم)، با کاهش دادن تعداد معرفی نامه و ارائه نامه های درخواستی در کنار کمک های مالی کمیته بین المللی المپیک. شرط در نظر گرفتن میراثهای برگزاری بازی ها و ماندگاری آن از ابتدای ارائه درخواست اهمیت بیشتری پیدا می کند.

حرکت از برنامه ورزش محور به برنامه رویداد محور(پیشنهاد دهم)، این طرح باعثایجاد محدودیت در انتخابی ورزشکاران به علاوه مربیان و همراهان آنها می شود و در نتیجه اجازه بزرگتر شدن بازی ها را نمی دهد. به این ترتیب ۲۸ رشته شانس حضور در المپیک را بدون فراتر رفتن از محدودیت های موجود پیدا می کنند.

راه اندازی کانال اختصاصی المپیک(پیشنهاد نوزدهم)؛ جهت فراهم کردن پایگاهی اختصاصی برای ورزشکاران و رشته های ورزشی خارج از فضای بازی های المپیک و در تمام ۳۶۵ روز سال. این طرح فرصتی برای برقراری ارتباط بهتر در عصر دیجیتال و همچنین گسترش ارزش های المپیکی به شمار می رود.

تقویت اصول مدیریتی و اخلاقی در مقابل تقاضاهای در حال تغییر(پیشنهاد ۲۷)؛ شفافیت حساب های مالی با الزام IOC به تنظیم حساب ها براساس استانداردهای بین المللی گزارش مالی حتی در مواقعی که لزوم قانونی بر این کار نیست(پیشنهاد ۲۹) و تقویت و استقلال کمیته اخلاقی IOC(پیشنهاد ۳۰) از دیگر پیشنهادات مهم IOC برای برنامه المپیک ۲۰۲۰ هستند.

حمایت از ورزشکاران پاک نیز در قلب فلسفه IOC قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز