خبرگزاری کار ایران

چرخه بسته مدیران غیر متخصص

از مدیرعامل پرسپولیس تا کاندیدای جنجالی؛ قحط الرجال در مدیریت ورزش کشور؟

asdasd
کد خبر : ۸۸۳۸۳۲

انتخابات اخیر فدارسیون دو و میدانی نمونه عینی وضعیت مدیریت ورزش کشور است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، این روزها فدراسیون‌های مختلف که مدتی است با سرپرست اداره می‌شوند، در گیر و دار برگزاری مجمع انتخاباتی و شناختن رئیس جدیدشان هستند و در ماه‌های منتهی به پایان سال هر چند وقت یک بار شاهد برگزاری یکی از این مجمع‌ها و معرفی رئیس یکی از فدراسیون‌ها هستیم که هرکدام از آنها در دل خود حواشی و اتفاقات جالبی دارند که تا مدت‌ها می‌توانند سوژه رسانه‌ها باشند.

سوای انتخابات فدراسیون فوتبال و برگزاری مجمع که با مخالفت فیفا فعلاً به تعویق افتاد، طی روزهای گذشته شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون دو و میدانی بودیم که در نهایت افشین داوری، چهره شناخته شده مدیریت ورزشی در کشور با اکثریت آرا انتخاب و رئیس جدید این فدراسیون شد.

نام افشین داوری را در ماه‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم و او مصداق مدیرانی است که عادت دارند با یک دست چند هندوانه بلند کنند و در چند وقت اخیر مشغله‌های مختلف زیادی داشته که ارتباط آنها به یکدیگر و تخصص مورد نیازشان مشخص نیست.

داوری در حالیکه سرپرستی سه فدراسیون بوکس، ورزش ناشنوایان و والیبال را بر عهده داشته است، برای ریاست فدراسیون کاراته هم ثبت نام کرده بود و در عین حال کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بود ولی در نهایت از میان تمامی این سمت‌هایی که ظاهراً به در اختیار گرفتنشان علاقه داشت، قرعه مدیریت فدراسیون دو و میدانی به نام او ثبت شد.

موارد این چنینی را در سال‌های اخیر در ورزشمان بارها دیده‌ایم. حضور محمدرضا یزدانی خرم در فدراسیون‌های والیبال و کشتی و رفت و آمدهای محمدرضا داورزنی به فدراسیون والیبال و معاونت وزارت ورزش یا حضور علی کفاشیان در رأس فدراسیون فوتبال در حالیکه سابقه ورزشی او مربوط به رشته دو و میدانی است چند مورد از شیوه‌های مدیریتی این چنینی است و نباید فقط نوک پیکان را به سمت داوری نشانه رفت.

جالب اینجاست که پیش از داوری هم سرپرستی فدارسیون دو و میدانی که رشته ورزشی مادر شناخته می‌شود و در گیرودار سهمیه‌های المپیکی است در اختیار ایرج عرب بود که سوابق مدیریت ورزشی او پیش از آن حضور روی صندلی مدیریت پرسپولیس و قبل‌تر از آن مدیر حراست وزارت ورزش بوده است.

مشخص نیست که چرا چرخه مدیریت ورزشی کشور بسته و محدود به تعدادی از نفرات است که بین فدراسیون‌ها جابجا می‌شوند و اینکه چرا مسئولان ورزش کشور برنامه‌ای برای استفاده از نیروهای جوان و متخصص در هر رشته ورزشی ندارند؟ چرا اتفاقی که برای مثال در رشته کشتی افتاد و مدیریت آن را علیرضا دبیر جوان، متخصص و تحصیل کرده در اختیار گرفت را در بخش‌های دیگر مدیریت ورزشی و فدراسیون‌های مختلف نمی‌بینیم؟ انتخابات فدراسیون فوتبال هم در پیش است و در بین کاندیداهای موجود چند گزینه سراغ دارید که شرایط گفته شده را داشته باشند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز