خبرگزاری کار ایران

یازدهمین دورهٔ مسابقات تنیس روی میز پزشکان کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۳۴۸۷۲

یازدهمین دوره مسابقات آزاد کشوری تنیس روی میز «جام نور شهریار» ویژهٔ اعضای سازمان نظام پزشکی، صبح امروز در سالن حجاب تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، دکتر شهرام عابدینی مدیر مسئول برگزاری مسابقات امسال در این خصوص اظهار داشت: این مسابقات با حمایت سازمان نظام پزشکی، انجمن تنیس روی میز پزشکان کشور و بیمارستان نور شهریار در 4 ردهٔ سنی با حضور 34 شرکت کننده از سراسر کشور برگزار گردید.مسابقاتی از این دست به عنوان انگیزهٔ سلامتی همگام با ورزش انجام می‌شود و اخیرا نیز بند جدیدی به سوگندنامهٔ پزشکی اضافه شده مبنی بر اینکه سلامت نه تنها برای بیمار است بلکه بر خود پزشک نیز واجب است. در همین راستا بیمارستان نور شهریار که در شهریار و حومه به مداوای بیماران مشغول است، با حمایت از این مسابقات تصمیم داشته به سلامت پزشکان هم بپردازد.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود که در سال‌های آینده استان‌های دیگر نیز به عنوان مجری برگزاری مسابقات اقدام نمایند.

دکتر روح الله نوریان رئیس دفتر ارتقاء سلامت و فعالیت‌های ورزشی سازمان نظام پزشکی با حضور در محل مسابقات عنوان کرد: انجمن تنیس روی میز پزشکی از انجمن‌های فعال و باسابقهٔ سازمان است که ما در این دوره، در راستای فعالیت‌های ورزشی پرسنل و پزشکان با آنها همکاری نموده و قصد داریم در آینده انجمن‌های ورزشی پزشکان در رشته‌های مختلف را فعال نماییم تا پزشکان به عنوان الگوی سلامت در جامعه باشند. برنامه‌هایی نیز در نظر داریم که در صورت تحقق، پزشکان گردانندهٔ یکسری فعالیت‌های ورزشی در شهر خودشان خواهند شد.

همچنین دکتر فرزاد نیازپور از شرکت کنندگان تبریزی حاضر در مسابقات، در مورد ارتباط ورزش با کاهش افسردگی و خشونت در جوامع امروزی گفت: فواید ورزش بر همگان روشن است. متابولیت‌هایی که با ورزش کردن در بدن ایجاد می‌شوند باعث رشد و پرورش مغز انسان شده و کسی که ورزش می‌کند از نظر عقلی بالغ‌تر و به دور از هرگونه خشونت افسردگی خواهد بود. با ورزش کردن سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود که نتیجهٔ آن عدم نفوذ میکروارگانیسم‌ها و کاهش احتمال بیمار شدن افراد است و همان طور که از قدیم گفته‌‌اند عقل سالم در بدن سالم است. اما ورزش نیز مقدماتی لازم دارد که فراهم کردن آن به عهدهٔ مسئولین است از تشویق و تبلیغ تا بودجه و امکانات. راه درست و اساسی برای همگانی کردن ورزش، تربیت و آموزش از سطوح ابتدایی در مهد کودک‌ها و مدارس است. در حال حاضر زنگ ورزش برای دانش آموزان زنگ استراحت محسوب می‌شود.

در انتهای مسابقات دکتر حبیبی معاون اجتماعی امور مجلس و دکتر کرمان پور رییس مرکز روابط عمومی سازمان نظام پزشکی برای اعلام نتایج حضور بهم رساندند و جوایز نفیسی به برندگان اهدا شد.

نتایج مسابقات:-

ردهٔ سنی زیر 40 سال:

نفر اول مجید ملاحسینی

نفر دوم علی آبادینفر

سوم صادق ادبی

-ردهٔ سنی 40 تا 45 سال:

نفر اول حسین نجفی

نفر دوم سیدمحمد حسینی خواه

نفر سوم به طور مشترک حسن طاهری و محسن میراسماعیلی

-ردهٔ سنی 45 تا 50 سال:

نفر اول شهرام امیدوار

نفر دوم فرزاد نیازپور

نفر سوم به طور مشترک شهرام عابدینی و نادر انوشه

-ردهٔ سنی بالای 50 سال:

نفر اول به طور مشترک سعید سلیمانی و شهرام اکرمی

نفر سوم به طور مشترک منوچهر واعظ زاده و سیدهادی حسینی نسب

نتیجه مسابقات آزاد ویژه جامعه پزشکی:

سعید سلیمانی مقام اول

سید محمد حسینی خواه مقام دوم

حسن طاهری و دکتر حسین نجفی مقام سوم مشترک

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز