خبرگزاری کار ایران

دستور فیفا به فدراسیون عراق: برگزاری بازی با ایران در کشور ثالث

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۱۰۰

فدراسیون جهانی فوتبال به دنبال اتفاقات هفته‌های اخیر کشور عراق درخصوص بازی‌های پیش روی این کشور در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ تصمیم گیری کرد.

به گزارش ایلنا، با برنامه ریزی از پیش صورت گرفته قرار بود تیم ملی فوتبال کشورمان در چارچوب رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه در شهر بصره به مصاف تیم ملی فوتبال عراق برود که ناآرامی‌های اخیر این کشور نگرانی‌هایی را در این خصوص ایجاد کرد.

به دنبال سفر رییس فدراسیون فوتبال عراق به ایران و سفر هیأتی از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به شهر بصره و قولی که عراقی‌ها دادند قرار شده بود این بازی کماکان در شهر بصره به انجام برسد تا اینکه فیفا در این باره تصمیم گیری کرد.

فیفا، از عراق خواسته است تا یک مکان بی طرف را برای میزبانی از مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ خود پس از تظاهرات خشونت آمیز و اعتراضات سراسری در این کشور، پیدا کند.

 فیفا در نامه ای به اتحادیه فوتبال عراق (IFA) اعلام کرد که از چند هفته گذشته نظارت دقیق بر وضعیت ایمنی و امنیت عراق داشته است، جایی که تظاهرات ضد مسئولان این کشور گسترده است.

در ادامه بیانیه فیفا آمده است: با توجه به "وخامت قابل توجه اوضاع امنیتی" ، بازیهای آینده عراق مقابل ایران و بحرین که قرار است در ورزشگاه شهر بصره برگزار شود ، باید در "مکان بی طرف خارج از عراق" به انجام برسد.

 در این بیانیه فیفا آمده است: "این حرکت به همه علاقه مندان امکان می دهد تا توجه خود را بر تحقق موفقیت هر دو مسابقه در یک محیط امن و مطمئن متمرکز کنند."

 پس از آنکه عراق در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه  از ایران میزبانی کند، آنها باید روز بیست و هشتم به مصاف بحرین بروند.  فیفا تا 7 نوامبر، فردا، به فدراسیون فوتبال عراق مهلت داده است تا مکان مناسبی برای میزبانی پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز