خبرگزاری کار ایران

یکصد و چهارمین دوره جام سفرا در لاهور پاکستان

با حضور ایلخانی زاده سفیر چوگان ایران

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۳۴۵

بالا رفتن نام و پرچم مقدس ایران در همه عرصه های فرهنگی و ورزشی موجب افتخار است اما وقتی سخن از چوگان به میان می آید، موضوع رنگی متفاوت به خود می گیرد! چرا که هم ورزش است و هم فرهنگ، در کمتر رشته های ورزشی شاهد حضور سفیران مختص به آن رشته هستیم، سفیری که هم در بزرگداشت ورزش ایران کوشاست و هم بار اعتلای قسمت مهمی از فرهنگ ایران زمین را نزد نمایندگان سایر کشورها بر دوش دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، یکصد و چهارمین رویداد جام سفیران چوگان یادبود شوکت خانم از فعالین مبارزه با سرطان به میزیانی بیمارستان بیماران سرطانی لاهور و با شعار "چوگان صورتی" در لاهور پاکستان در حال برگزاری است. این مراسم هر ساله به درخواست یکى از کشورهاى فعال در چوگان برگزار می شود که هدف از آن ضمن برپایی مسابقه، آشنایی فعالین چوگان کشورهاى مختلف با یکدیگر و همچنین تصمیم گیرى هاى مهم و کلیدی در رابطه با نحوه برگزارى مسابقات و پیشبرد چوگان در سطح جهانی است.

برهمین اساس امسال پاکستان متقاضى بوده و چون این کشور در منطقه ما یعنی ناحیه "ای" (E Zone)  قرار دارد و حتما تصمیماتى گرفته می شود که بر چوگان ما نیز اثر گذار خواهد بود، حمزه ایلخانی زاده  پیشکسوت و سفیر چوگان به عنوان نماینده کشورمان در این رویداد مهم بین المللی حضور پیدا کرده و طبیعتا حضور نماینده ایران و سفیر فدراسیون جهانى چوگان در یک رویداد بین المللی از اهمیت بالای آن حکایت می کند.

هدف فدراسیون و سفیر چوگان کشورمان در فدراسیون جهانی حضوری همیشگی و تاثیر گذار در تمامی رویدادهای ورزشی است و در این راستا ایستادن پشت سر بزرگان پیشکسوت و مفاخر این سرزمین افتخاری است وصف ناشدنی که موجب می شود قدم های بزرگی به سمت پیشرفت چوگان در جای جای کشور به منصه ظهور رسد.

  پندآموزی، تجربه‌آموزی و الگوگیری جوانان از این بزرگان افتخاری است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

امسال نمایندگان کشورهای استرالیا، انگلستان، سنگاپور، ایالات متحده امریکا، کاستاریکا، سوئد، ایرلند و البته ایران در این مراسم حضور دارند، در اهمیت این رویداد همین بس که نه تنها در طی سه روز گذشته مقامات بلند پایه پاکستان  رسما در این مراسم حضور یافته اند، بلکه قرار شده در روز اخر و همزمان با اختتامیه، رئیس جمهور پاکستان نیز شخصا در این مراسم حضور یابد، در عین حال حضور خبرنگاران و نمایندگان خبرگزاری ها و شبکه های خبری بسیار چشمگیر و پر رنگ است و اخبار این مسابقه و همایش آن  انعکاس زیادی در تمام شبکه هاى خبرى و جراید پیدا کرده است.

گفتنی است این رویداد تا یکشنبه سوم نوامبر برابر با دوازدهم آبان با برپایی مسابقه چوگان از ساعت سیزده تا هفده به وقت محلی ادامه و سپس خاتمه می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز