خبرگزاری کار ایران

همچنان تحت تاثیر پدرسالار و تفکرات منطقه‌ای

هندبال؛ یک مدیر کم تجربه و سهم خواهی‌هایی که مشهود است

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۱۰۵

شاید کمی عجیب باشد که مدیریت و ریاست هیات استان اصفهان، انجمن ساحلی، سرمربیگری تیم ملی ساحلی و چند پست دیگر تنها به یک نام ختم شود؛ حسن افتخاری!

به گزارش ایلنا، زمانی‌که بسکتبال در جمع 5 تیم برتر آسیا بود هنوز والیبال نتوانسته بود به این ردیف‌ها نزدیک شود و حتی زمانی‌که هندبال در بازیهای آسیایی 98 بانکوک به جمع 4 تیم برتر آسیا رسید خیلی‌ها آرزو داشتند والیبال هم روزی به جمع 4 تیم برتر آسیا برسد.

هندبال در گوانگژو نایب قهرمان بازیهای آسیایی شد و اگر دچار اختلافات درونی نمی‌شد می‌توانست به المپیک برسد و همچنان جزو برترین‌های آسیا باقی بماند اما هندبال الان دو دوره است که به بازیهای آسیایی اعزام نمی‌شود و  در انتخابی المپیک نیز راه به جایی نمی‌برد .

در ساحلی هم که شانس زیادی برای سکوی آسیایی و رسیدن به قهرمانی جهان داشتیم و اگر چه هنوز هم می‌توان به فینالیست شدن ساحلی بازان امید داشت ولی کارشناسان شانس پیروزی بر قطر را یک به 99 می‌دانند! چرا هندبال نتوانست از این موقعیت برای جهانی شدن استفاده کند؟

با احترامی که برای حسن آقا افتخاری مرد زحمتکش هندبال اصفهان و ایران قائل هستیم باید این نکته را یادآوری کنیم که فدراسیون هندبال همین ابتدای ریاست رییس کم تجربه‌اش، گاف بزرگی داد و کاری کرد که هم حسن افتخاری اعتبارش را از دست بدهد و هم هندبال ساحلی از رسیدن به دروازه جهانی باز بماند.

حسن افتخاری رییس هیات استان اصفهان، حسن افتخاری رییس انجمن ساحلی، حسن افتخاری سرمربی تیم ملی ساحلی و شاید هم چندین پست دیگر و حالا این حسن افتخاری همه بار هندبال ساحلی را به تنهایی روی دوش خود می‌کشد.

او در انتخاب بازیکنان تیم ملی گرایش شدیدی به اصفهانی‌ها داشته و الان تعدادی از بازیکنان شایسته خراسانی، گیلانی، مازنی صدای اعتراضاشان در آمده که چرا حق آنها تضییع شده است؟

رییس جدید فدراسیون هندبال هم که به نظر آن قاطعیت و اشراف کامل را بر قضایای هندبال ندارد. علیرضا پاکدل اگر می‌خواهد موفق شود و هندبال اگر نمی خواهد 6ماه بعد دنبال یک انتخابات دیگر نباشد باید چند نفر از کارشناسان کارکشته و کاردان را کنار خود داشته باشد.

مسابقات انتخابی جام جهانی و المپیک نزدیک است. هنوز استراتژی تیم ملی برای دعوت از بازیکنان از سوی علیرضا حبیبی مشخص نشده است. اینکه می‌خواهیم از لژیونرها استفاده کنیم یا از جوانها و یا ترکیبی از این دو هنوز واضح بیان نشده است. مسابقات ساحلی بهترین فرصت برای اثبات حقانیت رییس جوان و کم تجربه فدراسیون هندبال بود ولی هنوز علیرضا پاکدل موضوعات دیگر را به این مساله ارجح می‌داند. 

فدراسیون سالنی به آن زیبایی را دارد که می توان هزینه تیم های ملی و اردوها را از آنجا تامین کرد و محل دائمی اردوهای تیم‌های ملی باشد مشروط بر اینکه خوابگاه تعمیر شود و به خوبی آنجا را مدیریت کند. متاسفانه الان در سالن هندبال همه نوع رشته‌ای فعال است غیر از هندبال!

امثال حامد حاجی‌پور که مدیریت تیم‌های ملی را برعهده گرفته و می‌تواند امکانات بسیاری را برای هندبال مهیا کند، قاسم شعبانپور که کوله‌باری از تجربه است، جلال کوزه‌گری که در صورت مهیا شدن فرصت حاضر است کنار هندبال باشد. باز هم نیروهای تاثیرگذار زیادی داریم مشروط بر آنکه از سیطره تفکر پدر سالارها در آید و به همه نیروها فکر کند.

پاکدل مدیری جوان و سلامت و شیفته کار است ولی کم تجربه و خیلی زود تحت تاثیر افراد قرار می‌گیرد. او شاید هنوز هم ریاستش را مدیون پدر سالارانی می‌داند که معتقدند هندبال از ازل تا ابد باید در ید قدرت ایشان باشد. یکی نیست سوال کند وقتی که خودتان بودید چه گلی بر سر هندبال زدید.

یک نایب قهرمانی هم که بدست آوردیم ماحصل کار صادقانه سید جلال کوزه‌گری بود . تخریب چهره مدیرانی مثل حاجی مهدوی هم به دست پدرسالارها انجام شد و گرنه مهدوی اگر کمی درایت داشت تازه امروز هندبال ما ثمره مدیریت و اهداف دراز مدت او را می‌دید.

وزارت  ورزش اگر سال 95 اشتباه نمیکرد و از مدیر جوان خود دفاع میکرد و اجازه میداد او در انتخابات حضور یابد اینقدر هندبال عقب نمی‌نشست. عباسعلی اکبری یکسال و نزدیک به یکسال کار کرد نه بدهی گذاشت و نه باندبازی راه انداخت. او تعلیق هندبال جوانان و نوجوانان را با رایزنی برداشت. خانواده هندبال را آشتی داد و زمینه را طوری آماده کرد که یکبار دیگر فدراسیون بدست پدرسالار بیفتد ولی وزارت ورزش خیلی زود متوجه اشتباه  محرز خود شد.

امروز هم هشدار می دهیم که علیرضا پاکدل از خود طرح و ایده خاصی ندارد. مسابقات ساحلی آسیا این را به اثبات رساند. برخی از هیات‌ها اکنون سهم‌خواهی می‌کنند و مدام به پاکدل گوشزد می‌کنند که ما تو را انتخاب کردیم. به نظر پاکدل باید به همه اینها یک امتیازی بدهد. این امتیازدهی‌ها و سهم‌خواهی‌ها همانی می شود که بر سر هندبال ساحلی آمد.

لطفا وزارت ورزش و بخصوص جناب داورزنی تعدادی کارشناس از جنس هندبال را در هیات رییسه و در کمیته فنی فدراسیون جای دهند در غیر اینصورت خیلی زود باید به فکر انتخابات چندباره فدراسیون هندبال باشیم. انتخاباتی که رییس آن با 8 رای انتخاب شود اگر تقویت نشود عاقبتش چیزی جز بلبشو و درجا زدن نیست.

لطفا دست بکار شوید جناب داورزنی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز