خبرگزاری کار ایران

ریاست در مقابل مدارک دانشگاهی!

پایان کار نظامی ها در ورزش ؛ مجدآرا هم می رود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۸۶۴

با انتخاب مهدی گودرزی به عنوان رییس فدراسیون سه گانه ، این رشته ورزشی جذاب و زیبا که تحت سایه مدیران سنتی و بدون ریسک سالها در کنج فراموشی بود انتظار می رود ورزش سه گانه در آینده ای نزدیک به عنوان رشته ای پرطرفدار بین جوانان تبدیل شود.

از ابتدای تشکیل فدراسیون سه گانه در 14 سال پیش تا به امروز سردار محمدعلی صبور ریاست آن را بر عهده داشت و به رغم همه زحمات و تلاشی که این سردار عزیز به خرج داد به دلیل بسته عمل کردن در حوزه ورزش نتوانست از پتانسیل و توانمندی ایران و جوانان ایرانی برای رونق بخشی ورزش سه گانه استفاده کند که با آمدن مهدی گودرزی جوان و قهرمان و تحصیلکرده که اتفاقا 4 سال هم نایب رییس فدراسیون سه گانه بود درهای امید به روی جوانان عاشق سه گانه باز خواهد شد.

اتفاقا همین امروز یا روز گذشته مدت ماموریت یکی دیگر از عزیزان نظامی در ورزش به پایان رسید و امیر مجدآرا پس از حدود ده سال در فدراسیون همگانی باید از این پست کنار برود و حکم سرپرست جدید را همین روزها وزارت ورزش خواهد زد.

گفته می شود مجدآرا مجددا به لحاظ قانونی نمی تواند کاندیدا شود و برای همین حکم سرپرست فدراسیون همگانی را وزارت ورزش به زودی برای یکی از کارشناسان خود خواهد زد ه برابر اخباری که دریافت کردیم یک مدیر توانمند و جوان و پخته از خانواده ورزش به عنوان سرپرست همگانی حکمش را آماده هم کرده اند ولی اینکه چرا از 19 اسفندماه که مدت ماموریت مجدآرا به پایان رسیده حکم سرپرست فدراسیون را نزده اند سوالی است که باید وزارت ورزش و جوانان ارائه کند.

البته گفته می شود تفکری در وزارت ورزش هنوزهم اصرار بر ادامه کار مجد آرا دارد که این تفکر مربوط به یکی دو مدیر میانی است اما در راس کار وزیر ورزش و معاونین وی خیلی تمایلی براین مهم ندارند و فدراسیون همگانی را می خواهند به یک مدیر انرژیک و کاردان و کاربلد بسپارند.

طی 10 – 12 سال  گذشته ، آنچه که امیر مجدآرا داشتند برای همگانی کردن ورزش گذاشته اند و اکنون نیاز به تفکری نوین و جدید و البته مسلط و آشنا به ورزش همگانی احساس می شود و یقینا وزارت ورزش و جوانان هم دنبال چنین گزینه ایی خواهد بود.

اتفاقاتی که طی هفته اخیر در انتخابات فدراسیون های ورزشی مثل هندبال و سه گانه و قایقرانی افتاد بسیار امیدوار کننده است و منهای انتخابات هاکی که مهندسی شده به نظر می رسید در سایر انتخابات افرادی که انتخاب شدند از همین خانواده هستند و هرکدام در رشته خود هم تخصص دارند و هم تجربه و هم مورد اقبال جامعه ورزش هستند.

اما در انتخابات هاکی بهرام قدیمی در حالی به یکباره سراز میز ریاست این فدراسیون در آورد که افرادی مثل علی دولو از خانواده هاکی با آنهمه تجربه در فدراسیون های مختلف از جمله دبیری هاکی در سایه زدوبندهای پشت پرده مدارک برخی مدیران ! که و دیونی به بهرام قدیمی داشتند به نظر می رسد اسیر یک طراحی مهندسی شده شدند!

بهرام قدیمی که در دوره مدیریت بر تربیت بدنی دانشگاه آزاد توانست خیلی از مدیران بدون مدرک را مدرک دار کند ! و با تکیه بر همین اهرم سالها در ورزش دانشگاه ازاد جولان میداد و این در حالی بود که هرگز ورزش دانشجویی وی را به عنوان یک مدیر دانشگاهی و یک مدیر ورزشی  مورد قبول قرار نداد اما در هر حال او بعد از رفتن از دانشگاه آزاد مدتی در ورزش نبود تا اینکه برخی از دوستانش در وزارت ورزش مزد خدمات دانشگاهی وی را با ریاست هاکی دادند.

با توجه به اینکه قدیمی مدیریتش بر پایه یک مرکز مدرک گرایی بوده بعید است بتواند کار خاصی در ورزش آنهم هاکی انجام دهد و هرچند نباید خیلی زود قضاوت کرد ولی با تمام شناخت و تجربه ایی که داریم و خیلی از بزرگان نیز از روز گذشته براین نکته اذعان داشته اند اعتقاد براین است که خانواده هاکی در این بین متضرر شد و باید دید که آیا او واقعا دوستانش را رو سفید می کند یا چندماه بعد مجمع هاکی متوجه گزینش نا مطمئن خود خواهد شد؟!

*سیدرضا فیض آبادی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز