خبرگزاری کار ایران

یک تیم از ملی پوشان بسکتبال در ایران ماند

پنجره های فیبا برای همه فرصت شد برای ما تهدید

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۴۳۹

تیم ملی بسکتبال بدون تعدادی از بازیکنان سرشناس خود به قطر رفت تا بعد از دو بازی تدارکاتی در این کشور برای برگزاری پنجره پنجم رقابت های انتخابی جام جهانی 2019 چین ، به استرالیا و سپس فیلیپین سفر کند.

به گزارش ایلنا، نمی توانم به حرف های چند روز اخیر سرمربی تیم ملی استناد کنم چون برای من روشن است او بدون توجه به نیازهای اصلی درباره اتفاقات اخیر، وارد مباحث انتزاعی می شود و با ابهام آفرینی های بیشتر از پاسخ دادن به موضوعات اصلی طفره می رود. ساده کردن مباحثی مثل دعوت نکردن از ارسلان کاظمی یا ساده عبور کردن از قهر حامد حدادی و نادیده گرفتن بخشی از نیروهایی که بیرون ماندند حتی نگاه نکردن و توجه نداشتن آقای سرمربی تیم ملی به فضای مجازی، در حالی در تفکرات سرمربی تیم ملی جای دارند و سعی می کند ساده از کنار آنها بگذرد که برای طرفداران تیم ملی اینگونه نیست و همه جا پر شده از انتقادهایی که به اندیشه های شخصی و تقدم یافته او بر منافع ملی وارد است.

حق انتقاد همیشه برای مردم و رسانه ها محفوظ است و معنی اش این است مردم و رسانه ها به دنبال الگوی معینی برای نتایج تیم ملی بسکتبال در پنجره های فدراسیون جهانی-فیبا- هستند اما نسخه ای که سرمربی تیم ملی با سلیقه شخصی می پیچید، نمونه مطلق یا آینده ساخته و پرداخته ای برای تیم ملی بسکتبال نیست.

همه کسانی که این روزها درباره ترکیب تیم ملی عقیده و نظری دارند، حرف اول و آخرشان یک کلام است؛ تیم ملی بسکتبال با تحولات زمان تغییر نمی کند.

ابهام بافی های متداول کلید تحولات نیست بلکه گره پشت گره می اندازد. وقتی سرمربی از دعوت نکردنِ ارسلان کاظمی صحبت می کند باید استدلالش را درباره او نه به مثابه بازیکن بلکه به عنوان یک سرمایه اجتماعی بگوید. اگر استدلالی بابت کارش ندارد نمی تواند این حق را از بسکتبال ایران سلب کند.

ارسلان کاظمی بر اساس ملاحظات آماری در 8 مسابقه تیم ملی یکی از برترین های بسکتبال آسیاست و صحبت هایی مثل؛" اجازه بدهید راجع به این مسائل صحبتی نشود" یا " دلیل دعوت نکردنِ ارسلان فنی بوده یا خیر را نه رد می کنم و نه تایید" یعنی چه آقای سرمربی؟

پنجره پنجم رقابت های انتحابی جام جهانی انگار بعد از حاشیه هایی که پیرامون تیم ملی اتفاق افتاد، یک عده را مثل فیلم های وسترن"آرتیست" کرده تا برای تلافی ماجراهای قبلی بگویند:"بزن جانمی"!

پنجره های جام جهانی برای تیم های آسیایی مانند ژاپن و فیلیپین که سال ها از گردونه مدعیان جدا افتاده بودند، با تحولات فزاینده "فرصت" شد و برای بسکتبال ما با اتفاقاتی که افتاد و با ادامه این روند خواهد افتاد " تهدید". برخلاف تیم ها که بازیکنان متعددی را وارد چرخه رقابت ها می کنند، بسکتبال ایران جنبه قهرآمیز را در نظر گرفت و پیش می تازد. بازیکنان زیادی-به اندازه یک تیم ملی – در ایران ماندند و مردم و رسانه ها بر این باورند با اعمال سلیقه شخصی و ابهام آفرینی پیرامون نیازهای اصلی، قدرت واقعی تیم ملی بسکتبال نمایش داده نمی شود.

امروز با آرزوی رفتن به جام جهانی 2019 چین، باید تیم ملی قدرتمندی داشت که لازمه دگرگون ساختن آن در پنجره های انتخابی فیبا، همبستگی است.تیم ملی در مسیر جام جهانی به کسانی نیاز دارد که مختصات مشارکت جمعی، کارگروهی و همبستگی را درست بشناسند تا دیگران هم به اندازه یک کادرفنی آگاه در ساختن این راه سهیم باشند.

افشین رضاپور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز