خبرگزاری کار ایران

پشت پرده دعوت نکردن ارسلان کاظمی و چند نفر دیگر

برخوردشخصی به جای منافع ملی در بسکتبال

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۹۷۷

دعوت نکردن ارسلان کاظمی به اردوی تیم ملی بسکتبال همچنان سوژه رسانه هاست و بسیاری از این اقدام سرمربی تیم ملی تعجب کردند.

به گزارش ایلنا، مهران شاهین طبع که در پنجره های قبلی انتخابی جام جهانی بسکتبال، با بهانه های مختلف مانند گرم بودن سالن، نداشتن اختیاراتی در حد کیروش برای آوردن بازیکنان دورگه به ایران و حمله به خبرنگاران منتقد بعد از بازی های آسیایی و ... حاشیه ساز بوده است، این بار پیش از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی ٢٠١٩، دست به حاشیه بزرگتری زد و ارسلان کاظمی به همراه چند نفر دیگر از ملی پوشان سابق را به اردو دعوت نکرد.

در شرایطی که بازیکنانی با کمترین کارایی در چهار هفته لیگ برتر بسکتبال به اردو دعوت شده اند اما ارسلان کاظمی یکی از برترین های آسیا در دیدارهای انتخابی از اردو اخیر تیم ملی بیرون ماند. وی در چهار هفته لیگ برتر نیز از بهترین های این مسابقه هاست.

ارسلان کاظمی در شرایطی مورد بی توجهی سرمربی تیم ملی قرار گرفت که در زمان مصدومیت هیچکدام از اعضای کادرفنی و مسئولان فدراسیون بسکتبال جویای حال ستاره بسکتبال نبودند.وی هفته گذشته به مطب دکتر کیهانی مراجعه کرد و کارهای مرتبط با مصدومیتش را شخصا پیگیری کرد.

مصدومیت ارسلان کاظمی به دیدار با ژاپن در بازی های آسیایی جاکارتا برمی گردد اما مصدومیت وی به دلیل بازی در پنجره های انتخابی جام جهانی بر حسب نیاز کادر فنی، شدت پیدا کرد و جا داشت کادر فنی، ستاره بسکتبال را به حال خود رها نمی کرد.

در این میان یک نکته هم قابل تامل است که افراد کم طاقت با لجبازی کودکانه خود به آن توجه ندارند. ارسلان هرگز نگفته بازی نمی کند بلکه به زور قرص مُسکن به میدان می رود نکته ای که ظاهرا برای عده ای به یک ابهام بزرگ تبدیل شده در حالیکه مدارای ارسلان با مصدومیت کهنه و درک مصاحبه اش با ایلنا (بازی کردن به زور قرص مُسکن) شبهه ای باقی نمی گذارد.

از سویی دعوت کردن آرون گرامی پور بازیکن ایرانی - انگلیسی شبهات بیشتری ایجاد کرده است. طبق اعلام سرمربی تیم ملی وی که در ایران نیست، مصدوم است و این سئوال به وجود می آید چگونه بازیکن بغل گوش ما با مصدومیتی که همگان از آن مطلع بودند اما توجهی به آن نداشتند دعوت نشده در عوض بازیکنی در آنسوی دنیا را با آگاهی از مصدومیتش دعوت کرده اند؟

فهرست اردونشینان تیم ملی ابهامات دیگری هم دارد. فرید اصلانی و آرمان زنگنه که در اردوهای قبلی حضور داشتند این بار نیستند. شنیده می شود رابطه تیره سرمربی تیم ملی با یکی از مربیان بسکتبال که این نفرات به وی نزدیک هستند، در دعوت نکردن از آنها تاثیر داشته است. درباره یکسری از بازیکنانی که دعوت شده اند و تعدادی که دعوت نشده اند هم حرف و حدیث بسیار است اما ترجیح می دهیم بعد از بازی های تیم ملی به طور کامل به آنها بپردازیم تا باز از سوی سرمربی تیم ملی متهم به ایجاد حاشیه سازی نشویم.

امابه هرحال برخوردهای قهرآمیز، حاشیه سازی و بی توجهی به سرنوشت ستارگان بسکتبال موجب دلسردی آنها شده است تا جایی که حامد حدادی را هم کلافه کرده و به احتمال زیاد تیم ملی را در این پنجره همراهی نخواهد کرد و گویا صمد نیکخواه بهرامی هم که در بین دعوت شدگان است به دلیل اقامت در آمریکا حاضر به همراهی تیم ملی برابر استرالیا و فیلیپین نیست. نبود حامد حدادی و ارسلان کاظمی بدون شک ایران را به خصوص در بخش ریباند دچار مشکل خواهد کرد و در زیر حلقه کار دشواری خواهیم داشت، بدون صمد هم در امتیازآوری کار برای ایران سخت تر خواهد شد و غیبت سجاد مشایخی هم بر مشکلات این تیم خواهد افزود. بدون حامد و سجاد تیم ملی بدون قلب و مغز بازی خواهد کرد و در این میان باید امیدوار به درخشش و تلاش دیگر بازیکنان باشیم تا بازی های آبرومندانه ای را مقابل استرالیا و فیلیپین به نمایش بگذارند.

در این شرایط در محافل بسکتبال بحث سر تصمیم و سو گیری های شخصی افراد صاحب قدرت و نفوذ شنیده می شود که منافع ملی را به برخورد های شخصی با افراد ترجیح می دهند و نارضایتی و دلخوری ستارگان بسکتبال را موجب شده اند، بدون شک ادامه دادن این روند ثمره ای جز ضربه زدن به بسکتبال را در پی نخواهد داشت.

سعیده فتحی 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز