خبرگزاری کار ایران

آن تیم دلار دارد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۱۵۳

دردسرهای دلار در بازار ارز ایران به تیم های ورزشی هم سرایت کرده است.

به گزارش ایلنا، یک) دو هفته پیش بود که پتروشیمی بندرامام در بسکتبال جام باشگاههای آسیا قهرمان شد و ٢٠٠ هزار دلار پاداش نقدی بازی ها را مال خود کرد اما این پاداش به دردسر تازه بسکتبال ایران تبدیل شد.

فدراسیون بسکتبال این پاداش را در گفت و گوهای غیررسمی از مسئولان باشگاه خوزستانی طلب کرده است. حتی به دلیل مشکلات ورود ارز به ایران، مدیر روابط بین الملل خود را به لبنان فرستاد اما با واکنش دبیرکل فیباآسیا روبه رو شد و این پاسخ که پاداش با إذن پتروشیمی بندرامام و معرفی حساب ارزی این باشگاه قابل دریافت است.

گفته می شود فدراسیون بسکتبال همچنان با مدیران پتروشیمی بندرامام برای برداشت همه یا بخشی از پاداش ٢٠٠ هزار دلاری مشغول چانه زنی است.

٢) سالهاست پتروشیمی بندرامام در بسکتبال سرمایه گذاری می کند و در سه دوره متوالی جام باشگاههای آسیا شرکت کرده و امسال جام قهرمانی را به ایران آورده است.

با توجه به اقتصاد نفتی و مدیریت دولتی ورزش ایران، نظام باشگاهداری خصوصی تعریف نشده است. تیم های خصوصی از جیب خرج می کنند و بازگشت سرمایه ندارند. شرکت هایی مثل پتروشیمی بندرامام که بخش عمده ای از سهام آنها خصوصی است، با مخارج میلیاردی در بسکتبال دوام آورده اند و امروز که بعد از سال ها مبلغی حدود سه میلیاردتومان نصیب شان شده است، دوستان مشترک زیادی در مدیریت دولتی پیدا کرده اند.

پافشاری در تقسیم و توزیع پاداش یک رویداد بین المللی، خود گواه دیگری بر چرخه معیوب مدیریت دولتی ورزش ایران است که حتی در قبال پولی که شامل بخش خصوصی می شود چشم طمع دارد.

٣) پتروشیمی بندرامام غول سرمایه صنعتی ایران است که ٢٠٠ هزار دلار در بازار فروش این شرکت گم می شود اما این مبلغ با رویکرد عقلانی، برای تامین بخشی از زیرساخت ها و توجه به نیروهای بومی بودجه مناسبی است.

پاداش ٢٠٠ هزار دلاری جام باشگاههای آسیا ابزار انگیزشی خوبی برای مدیران پتروشیمی بندرامام است که سالهاست در ورزش پرهزینه ایران، پول ریختند و حالا یک بار سه میلیارد گرفتند. این پول را باید به سمت بچه های مستعد و علاقه مند خوزستانی با امکانات محدود آنها برای رشد و بالندگی سوق داد. همین طور از زحمات کسانی که جام قهرمانی باشگاههای آسیا را به ارمغان آوردند تجلیل کرد تا بخش خصوصی لااقل یک جا از دست مدیریت دولتی ورزش نفس راحت بکشد و انگیزه در میان سایر تیم های این بخش بیشتر شود.

افشین رضاپور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز