خبرگزاری کار ایران

صعود به جایگاه سوم جاکارتا ؛ هدف بزرگ کاروان پاراآسیایی ها

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۴۰۸

برخلاف حرکت لاک پشت وار ورزش ایران به سوی بازیهای آسیایی جاکارتا ، کاروان پاراآسیایی ورزش کشورمان منظم و مرتب برنامه هایش را بدون توجه به موانع و مشکلات اقتصادی موبه مو تا کنون اجرا کرده و اکنون به شکلی جدی تر تمامی رشته های ورزشی که برای جاکارتا انتخاب شده اند مشغول آماده سازی خود هستند.

به گزارش ایلنا ، کاروان ایران در دوره گذشته در اینچون با 120 مدال مجموع بانوان و آقایان که 35 تای آن طلا بود  پس از رقبای جهانی خود در رده چهارم بازیهای پاراآسیایی ایستاد و متولیان کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین تلاش می کنند تا این جایگاه را ارتقا بخشند.

محمودخسروی وفا رییس کمیته پارالمپیک هدف گذاری جاکارتا را روی سومی کاروان ایران قرار داده که البته کاری دشوار است چرا که رقیب ما برای عنوان سومی،  ژاپن است که در اینچون 143 مدال یعنی 23 مدال بیشتر از ما گرفته است. رسیدن به ژاپن کاری بس دشوار اما غیر ممکن نیست.

کمیته ملی پارالمپیک که حالا مستقل از المپیک عمل می کند با آسودگی خاطر بیشتری به بازیهای جاکارتا نگاه می کند و آنگونه که از برنامه ها و سخنان رییس کمیته پارالمپیک و دبیر کل آن بر می آید آنها دو هدف عمده را اکنون دنبال می کنند.

هدف اول موفقیت در جاکارتا و میدان دادن بیشتر به نیروهای جوان است تا ضمن دفاع از عنوان چهارمی دوره گذشته چشم امید به مکان بالاتر هم داشته باشند.

هدف بعدی و مهمتر اینکه استعدادهای جوان از دل کاروان جاکارتا برای پارالمپیک 2020 توکیو انتخاب شوند و با تجربه بالایی که اینجا کسب می کنند بتوانیم در توکیو نتایج درخشانی همچون پارالمپیک های گذشته کسب کنیم.

در بالادستی ایران کشورهای چین ، ژاپن و کره جنوبی هستند که اتفاقا در بازیهای آسیایی هم همین کشورها بالاتر از ایران قرار می گیرند ولی دسترسی به ژاپن با توجه به اینکه ما هم با برنامه و مدون و دقیق کار کردیم دور از دسترس نیست.

باید به این نکته توجه داشت که اکنون کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین هرکدام با وظایف مشخص و کارکرد جداگانه در یک مسیر و با یک هدف حرکت می کنند و به عبارتی مکمل یکدیگرند و این می تواند الگوی خوبی برای ورزش کشور باشد تا بدور از منیت ها و اختلافات به منافع ملی ورزش فکر کنند نه مقام و مرتبه و میز و صندلی های خود.

در هر صورت همان مشکلات مالی و دغدغه هایی که ورزشکاران سالم دارند ورزشکاران جانباز و معلول چند برابرش را دارند .

با این وجود و با شناختی که از تشکیلات کمیته پارالمپیک و مردان با تجربه و دلسوز آن مثل حاج محمود خسروی وفا ، مسعود اشرفی و همچنین متولیان فدراسیون جانبازان و معلولین داریم مهمترین اصل برای این گروه سلامت ورزشکاران و انجام اردوها و مسابقات منظم برای آمادگی صدرصدی کلیه کاروان است. کاروانی که خود را با آموزه های دینی و معنویات بخوبی عجین می کند و با روحیه ایی شاد و مثالزدنی آماده کارزار در میدان های بزرگ می شود اینبار هم با نظم و دقت تمام و با تقسیم مسئولیت ها می تواند افتخاری بزرگ نصیب ورزش کشور کند.

در شماره های آینده به طور مجزا رشته ها و تیم ها و ورزشکاران را به مرور معرفی خواهیم کرد.

*سیدرضافیض آبادی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز