خبرگزاری کار ایران

علی نژاد: مستند " صفر تا سکو" سرآغاز تعامل جامعه ورزش و هنر است

رئیس فدراسیون ووشو گفت: امیدوارم همکاری بین این دو بخش بیشتر شود تا با تهیه آثار به یادماندنی، مردم از تلاش ها و مرارت‌هایی که ورزشکاران برای رسیدن به موفقیت متحمل می‌شوند، آشنایی پیدا کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از فدراسیون ووشو، دکتر «مهدی علی نژاد» در خصوص اکران مستند «صفر تا سکو» در جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: این مستند که حاصل تلاش یک تیم حرفه‌ای و هنرمند به تهیه کنندگی  «مهتاب کرامتی» و «طهورا ابوالقاسمی» و کارگردانی «سحر مصیبی» است، پس از اینکه در جشنواره فیلم حقیقت جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص داد، این توفیق را داشت تا روز  جمعه در کاخ جشنواره فیلم فجر به نمایش در آید.

وی با اشاره به اینکه مستند صفر تا سکو با به دست آوردن موفقیتی دیگر به عنوان یکی از یازده مستند برتر به جشنواره فیلم فجر راه یافته است، اظهار داشت: این مستند به بخشی از زندگی خواهران منصوریان قهرمانان ووشوی جهان و آکنده از غم و شادی است و خوشبختانه روز جمعه توانست مورد توجه مخاطبین قرار گیرد.

رئیس فدراسیون ووشو تصریح کرد: در اکران روز جمعه بسیاری از اهالی هنر (سینما) از جمله کارگردان، تهیه کننده و هنرمندان حضور داشتند و از مستند صفر تا سکو استقبال کردند که این یک موفقیت بزرگ برای مستند فوق است.

وی افزود: یقین دارم که این مستند می تواند برای ورود بیشتر جوانان کشور به ورزش و فراهم کردن مسیر قهرمانی و شادی ملت، الهام بخش و تاثیر گذار باشد.

دکتر علی نژاد تصریح کرد: پس از اکران مستند و صحبت هایی که با اهالی هنر داشتم، آنان اعلام کردند که از این همه مرارت و سختی ووشوکارانی که به موفقیت می رسند، اطلاعی نداشتند. در واقع این مستند، واقعیت های ووشوکارن و به خصوص خواهران منصوریان را به زیبایی هرچه تمام تر به نمایش گذاشته است.

رئیس فدراسیون ووشو، گفت: همچنین مستند زیبای صفر تا سکو با حضور در جشنواره های بین المللی چهره خوب و مثبتی از فعالیت زنان به خصوص ورزشکاران ایران ارائه می کند.

وی با قدردانی از عوامل مستد صفر تا سکو، گفت: این فیلم یک الگوی خوب برای تعامل بین جامعه هنر و ورزش است و یقین دارم در صورت همکاری آنان، آثار زیبایی خلق خواهد شد.

رئیس فدراسیون ووشوی ایران در پایان ابراز امیدواری کرد تا مستند صفر تا سکو همچون جشنواره فیلم حقیقت در جشنوراه فیلم فجر نیز به عنوان بهترین آثار انتخاب شود.

کد خبر : ۴۵۵۸۳۷