خبرگزاری کار ایران

اسلامیان: با تلاش‌های صالحی امید زیادی داریم که کفش ملّی به جایگاه شایسته خود بازگردد

با تلاش‌های شبانه روزی و فراوان مدیریت و پرسنل گروه صنعتی ملّی مجموعه فروشگاهی گلوبندک به مناسبت بازگشایی مدارس بازسازی وافتتاح گردید. این مجموعه که از سال ۱۳۷۰ به صورت مخروبه به حال خود رها شده بود، همراه با بازگشایی مدارس و با حضور دکتر محمود اسلامیان ( مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری)، دکتر احمد رضا نیک کار ( مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا) منوچهر صالحی ( مدیر عامل گروه صنعتی ملّی) و جمعی از عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های دیداری و شنیداری بازگشایی شد.

به گزارش ایلنا، دکتر اسلامیان، مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری که مجموعه گلوبندک را افتتاح شد ، درگفت‌و‌گو با مرکز ارتباطات گروه صنعتی ملّی گفت : کفش ملّی از اموالی بود که دولت به صندوق بازنشستگی کشور واگذار کرد . به هرحال کفش ملّی یک جایگاه نوستالوژیک درتاریخ ایران دارد و متأسفانه دردهه‌های گذشته موفقیت خود را ازدست داد. امّا در حال حاضر با حمایت‌های هلدینگ مربوطه، آقای دکتر نیک کار و همچنین مهندس صالحی تلاش بر این است که کفش ملّی به جایگاه اصلی خود برگردد و بتواند خود را به عنوان یک نشان ملّی مطرح کند.

وی ادامه داد: یک گزینه ما این است که ما کفش از چین و دیگر کشورها وارد کنیم و گزینه دیگر اینکه خودمان کالاهای با کیفیتی تولید کرده و بتوانیم نیاز جامعه را تأمین کنیم. یعنی ایجاد اشتغال کرده و به توسعه کشور کمک کنیم. خوشبختانه کارهای خوبی در حال انجام است. به عنوان مثال بازسازی فروشگاه‌ها که تقریباً سی و چند سال هیچ یک از آنها بازسازی نشده بود. در حال حاضر بازسازی فروشگاه‌ها در دستور کارکفش ملّی قرارگرفته و به اصطلاح یک هسته مهندسی که استانداردهای تولید را تعریف کند ایجاد شده است .امیدوارم کفش ملّی با استانداردهایی که نیازجامعه است ، بتواند تولید کفش را در سطح ملّی دنبال کند. اقدامات خوبی هم برای بازسازی و دوباره سازی به شکل کمی و کیفی شروع شده که امیدواریم به نتیجه خوبی برسد.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره اینکه آیا کفش ملّی می تواند همچون گذشته نشان برتر صنعت کفش در ایران باشد، گفت: به نظر من کارنشدنی وجود ندارد و فقط اراده می‌خواهد. همه تغییرات از تغییر فکرشروع می‌شود. این تغییرشروع شده است، یعنی همه ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید این اتفاق رخ دهد، وقتی به این نتیجه رسیده‌ایم حالا فقط سرعتش مهم است. به نظرم این اتفاق در کفش ملّی خواهد افتاد، چون کار سختی نیست. ما اگر استانداردهای تولید را تعریف کنیم، تولید کننده‌های خیلی زیادی در کشور وجود دارند. در حال حاضر نیز بسیاری از نشان‌های بزرگ دنیا خودشان خیلی کارخانه ندارند، آنها مهندسی کار را انجام می‌دهند و با آن مهندسی تولید کنندگان برایشان تولید می‌کنند. ما همین مدل را در کفش ملّی در نظر داریم. از طرفی با یک گروه ایتالیایی نیز به توافق رسیده‌ایم تا یک مرکز آموزشی در کفش ملّی ایجاد کرده و این هدف را محقق کنند.

اسلامیان تصریح کرد: بازار پوشاک و کفش بازارمصرفی بزرگی است، ما نباید اجازه دهیم، وقتی عدد بزرگی برای بیکاری در کشور داریم، بازار دراختیار دیگران باشد. ما ۸۰ میلیون جمعیت داریم و این یعنی بازار بزرگی در اختیار داریم. ما نباید بازار را در اختیار دیگران قرار دهیم، وقتی این کار را انجام می‌دهیم مفهومش این است که اشتغال را به بیرون از کشور برده‌ایم. باید اشتغال را به داخل کشور بیاوریم و فکر می‌کنم امکانات و زیر ساخت‌ها در کشوروجود دارد، فقط یک اراده می‌خواهد. یعنی باید بخواهیم که این اتفاق رخ دهد. وقتی کشور می‌تواند در فن آوری هسته‌ای و موشکی به مراتب بالایی برسد که قدرت اوّل منطقه نام بگیرد، در این حوزه‌ها نمی‌تواند؟ به نظر من مهم فقط این است که بخواهیم. اگر واقعاً بخواهیم ۹۰ درصد راه را رفته‌ایم.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در پاسخ این سئوال که کالای قاچاق تا چه اندازه می‌تواند روی کفش ملّی تأثیر گذارباشد، اضافه کرد: قاچاق معضل بزرگی برای اقتصاد کشور است و من واقعاً از مسئولین ذی ربط خواهشمندم این مسأله را به عنوان یک مسأله بزرگ ملّی پیگیری کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور بارها روی این موضوع تأکید داشتند. به هر حال موضوع قاچاق کالا از نظر من یک مجموعه است و نباید به آن فقط به عنوان یک مسأله تدافعی نگاه کرد. قاچاق کالا واقعاً به اقتصاد کشور لطمه می‌زند، متأسفانه در کشور امارات نقاطی هستند که خیلی راحت این کاررا انجام می‌دهند. یعنی قرارداد می‌بندند و هرجنسی که بخواهید، درهرنقطه‌ای ازایران تحویلتان می‌دهند. به اعتقاد من باید مجازات‌های سنگینی برای این اقدامات درنظرگرفته شود. چرا که این کار باعث می‌شود ارزاز کشور بیرون برود. ما کشور صنعتی هستیم که به هر حال در بسیاری ازحوزه‌ها پیشرفت چشمگیری  داشته ایم. ما هرکجا فکر کرده‌ایم و درست مدیریت کرده‌ایم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدارکرده‌ایم.

وی ادامه داد: وقتی این قاچاق وجود داشته باشد تولید کننده داخلی واقعاً نمی‌تواند رقابت کند. در هیچ کجای دنیا نیز اجازه نمی‌دهند اقتصاد کشورشان اینگونه توسط قاچاق مورد تهدید قرار بگیرد. امیدوارم این موضوع به صورت جدی در شورای امنیت ملّی مطرح شود و یک مرجع به صورت خاص روی آن کار کند تا به تصویب مراجع ذی صلاح برسد.به مسأله قاچاق باید به عنوان یک پروژه نگاه کنیم و فقط حرف نزنیم ، چون حرف فقط چاره درد نیست.

 

 

کد خبر : ۴۱۴۱۰۰