خبرگزاری کار ایران

شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا

پیشتازی شطرنج بازان ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا

دور سوم مسابقات شطرنج قهرمانی انفرادی آسیا در ازبکستان برگزار شد که طی آن نمایندگان ایران صاحب چهار و پیروزی و دو شکست شدند و آتوسا پورکاشیان هم صدرنشین شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، احسان قائم مقامی، سارا سادات خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان و میترا حجازی پور چهار شطرنج‌باز پیروز ایران در دور سوم مسابقات قهرمانی انفرادی آسیا بودند و مسعود مصدق پور و علیرضا فیروزجا هم در این مرحله نتیجه دیدار برابر حریفان خود را واگذار کردند. 

در دور سوم این مسابقات و در بخش آزاد، احسان قائم‌مقامی در جدال با سانتوش ویدیت استاد بزرگ هندی به پیروزی رسید و با کسب حداکثر امتیازات در سه دیدار خود به رده چهارم جدول رده‌بندی (هم امتیاز با نفر نخست جدول) بخش مردان صعود کرد. 

علیرضا فیروزجا پدیده ۱۳ ساله شطرنج کشور در مصاف با رستم قاسم‌جانوف، قهرمان پیشین شطرنج جهان از کشور ازبکستان در دیداری که پنج ساعت و نیم ادامه داشت، مغلوب شد.  مسعود مصدق‌پور دیگر نماینده ایران نیز در مصاف با بابو استاد بزرگ هندی نتیجه بازی را واگذار کرد.

در بخش بانوان آتوسا پورکاشیان در ادامه روند مطلوب خود در این رقابت‌ها موفق شد گنگ حریف خود از کشور سنگاپور را مغلوب کند و با سه امتیاز به صدر جدول رده‌بندی این بخش صعود کند. سارا سادات خادم‌الشریعه بخت نخست قهرمانی این رقابت‌ها نیز مقابل کیو وو شطرنج‌باز ویتنامی به برتری رسید تا با دو امتیاز در رده هفتم بایستد.

میترا حجازی‌پور مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات نیز در برابر الروفایه نماینده عراق به پیروزی رسید و با دو امتیاز در رده نهم قرار گرفت. 

 

کد خبر : ۳۷۵۶۱۲