خبرگزاری کار ایران

سپیده توکلی در گفت‌وگو با ایلنا:

در مسابقات داخلی با رکورد خودم رقابت می‌کنم/برنامه‌ریزی مناسبی برای المپیک نداریم

رکورددار رشته پنجگانه دوومیدانی بانوان کشورمان معتقد است در حال حاضر برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور ورزشکاران ایرانی در المپیک وجود ندارد.

سپیده توکلی، قهرمان و رکورددار رشته پنجگانه دوومیدانی بانوان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به مسابقات قهرمانی کشور که هفته گذشته برگزار شد گفت: مسابقات خوبی بود و خوشحالم که توانستم رکورد ایران را که متعلق به خودم بود جابجا کنم. سطح فنی بازی‌ها خوب بود و سالن مسابقات هم از همه نظر شرایط خوبی داشت.

وی ادامه داد: در مسابقات بین المللی، رشته پنجگانه از صبح آغاز می‌شود و تا شب در ماده های مختلف برگزار می‌شود، اما در مسابقات داخلی چون بعدازظهر رقابت‌های مردان باید انجام می‌شد، مسابقات ما از صبح تا ظهر برگزار شد که این باعث شده بود مسابقات خیلی فشرده شود. مشکل دیگری که وجود داشت ایراد در تپانچه استارت بود که چون تپانچه به خوبی کار نمی‌کرد، باعث شده بود تا استرس دونده‌ها بیشتر شود. به عنوان مثال در یکی از مسابقات، خود من به خاطر ایراد تپانچه چهار بار زود استارت زدم و این مشکلی بود که وجود داشت.

قهرمان پنجگانه کشور در مورد فاصله زیاد خود با دیگر رقبایش در کشور و تاثیر این مساله در عملکرد خود نیز بیان داشت: من تقریباً در رشته خودم بی‌رقیب هستم. در همین مسابقات در بعضی از ماده‌ها، انگار تنها بودم و کسی نبود به صورت جدی رقابت کنیم. به طور کلی من در رقابت‌های داخلی با رکورد خودم رقابت می‌کنم و این مساله قطعاً در روند پیشرفت من تاثیرگذار است و طبیعی است که اگر رقیب جدی وجود داشته باشد بهتر است.

توکلی همچنین در مورد مسابقات پیش روی خود گفت: رقابت‌های داخل سالن آسیا از 30 بهمن آغاز می‌شود و با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشته‌ام، شانس خوبی برای کسب مدال دارم و امیدوار هستم بتوانم دست پر از این رقابت‌ها برگردم.

وی در مورد رقابت‌های انتخابی المپیک و شرایط خود برای حضور احتمالی در المپیک تصریح کرد: شرایط رقابت‌های ورودی المپیک در رشته من بسیار سخت است. ولی خوشبختانه در چند وقت اخیر خانم‌ها در ورزش بیشتر مطرح شده‌اند و فدراسیون هم حمایت لازم را انجام می‌دهد. من هم تلاشم را کرده‌ام تا بتوانم حد نصاب ورودی المپیک را کسب کنم. اما به صورت کلی هنوز شرایط ورزش به حد مطلوب مورد نیاز برای المپیک نرسیده است و برنامه‌ریزی مناسبی برای المپیک وجود ندارد. تمام کشورهایی که در المپیک شانس کسب مدال دارند، برنامه ریزی 4 ساله برای این رقابت‌ها دارند، ولی در کشور ما چون برنامه ریزی بلند مدت نداریم، با این که زمان کمی به المپیک مانده است، هنوز فضای مناسبی ایجاد نشده است.

توکلی در پایان پیرامون همین زمینه گفت: در فدراسیون دوومیدانی ورزشکاران بر حسب شانس حضور در المپیک طبقه بندی شده‌اند و من هم جزو کسانی هستم که شانس حضور در المپیک را دارم. اما با توجه به اینکه فدراسیون مدت‌ها بدون رئیس اداره می‌شد، شرایط مقداری سخت بود. ولی در حال حاضر اوضاع بهتر شده است و تا جایی که نیاز بوده است، امکانات برای ما فراهم شده است.

 

 

کد خبر : ۳۴۰۹۲۳