خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به وزارت ورزش؛

گلایه اعضای‌مجمع از وضعیت وزنه‌برداری / درخواست تعیین تکلیف ریاست‌فدراسیون

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۹۶

۱۰ رئیس هیات وزنه برداری در این نامه ای گلایه آمیز خواستار اعمال قانون و تعیین تکلیف برای ریاست فدراسیون وزنه‌برداری شدند.

تعدادی از روسای هیات‌های وزنه‌برداری در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان خواستار تعیین تکلیف فدراسیون وزنه‌برداری شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه، با اشاره به وقایع چند سال اخیر فدراسیون وزنه برداری آمده است: مثبت اعلام شدن تست دوپینگ سعید علی حسینی رکورد دار فوق سنگین جوانان جهان و محرومیت مادام العمر وی، مثبت اعلام شدن تست دوپینگ دو ورزشکار که طبق قانون باید سرمربی هم از فعالیت محروم می شد، اما ناگهان سرپرست فدراسیون شد، ۲۰ تست دوپینگ مثبت در ۵ سال گذشته و پرداخت خسارت های میلیاردی به فدراسیون بین المللی برای جلوگیری از محرومیت فدراسیون از جمله اتفاقات وزنه برداری ایران در این چند سال بوده است.

بی توجهی به مدال آوران پیشکسوت همچون محمد نصیری، علی پاکیزه جم، نصرالله دهنوی، پرویز جلایر، شاهین نصیری نیا، متکی بودن فدراسیون برتصمیم گیریهای فردی، بی اعتنایی به اساسنامه فدراسیون های ورزشی، نداشتن هیات رئیسه و دبیرکل قانونی و کمیته های مختلف که طبق قانون برخی از آنها باید از مجمع رای بگیرند و این اتفاق تاکنون رخ نداده، انحلال کمیته های مختلف در فدراسیون به خصوص کمیته پیشکسوتان، برگزار نشدن مجمع فدراسیون طی۲.۵ گذشته، دریافت هزینه برگزاری مسابقات و اردوها از میزبان در حالی که بودجه اردو از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تامین می شود از دیگر مواردی است که روسای هیات های وزنه برداری در نامه خود در مورد آن مواردی را بیان کرده اند.

اعزام نشدن تیم های پایه به رقابت های قهرمانی آسیا و جهان، تخصیص ندادن بودجه به هیات ها در سه سال گذشته، تعطیل شدن بیشتر مسابقات داخلی و نداشتن برنامه و پشتوانه سازی برای آینده و دو شغله بودن رئیس فدراسیون، اختلاف شدید پنج ملی پوش المپیکی شامل بهداد سلیمی، نواب نصیر شلال، کیانوش رستمی، سعید محمدپور و سجاد انوشیروانی بعد از المپیک لندن با کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی و دوری ۱.۵ ساله آنها از تیم ملی و حضور نداشتن این نفرات در رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۳ جهان در لهستان، دوپینگ چهار وزنه بردار تیم نوجوانان در رقابت های قهرمانی آسیا در تایلند، کسب نتایج نه چندان خوب تیم ملی دربازیهای آسیایی۲۰۱۴اینچئون کره جنوبی و کسب عنوان هفتم قهرمانی سال ۲۰۱۴جهان درآلماتی قزاقستان ازدیگر موضوعاتی است که در این نامه به آن اشاره شده است.

همچنین در این نامه به وجود اختلاف بین رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران با دبیر کل ایرانی کنفدراسیون آسیایی و معرفی نکردن علی مرادی برای شرکت در انتخابات وزنه برداری آسیا برای حفظ کرسی دبیرکلی و از دست رفتن این پست موثر بین‌المللی و کسب پست نه چندان موثر عضویت در هیات اجرایی، شرکت نکردن تیم وزنه برداری جوانان ایران در رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۴ روسیه و همچنین حضور نداشتن تیم های جوانان و نوجوانان در رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۵ آسیا اشاره شده است.

۱۰ رئیس هیات وزنه برداری در این نامه خواستار اعمال قانون و تعیین تکلیف در فدراسیون وزنه برداری شده اند.

مدت ریاست حسین رضا زاده در فدراسیون وزنه برداری امروز(سه شنبه) به پایان می رسد و هنوز زمان جدید انتخابات فدراسیون وزنه برداری اعلام نشده است.

وزات ورزش و سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری اخیرا اعلام کرده اند که رضازاده به سبب عضویت در شورای شهر نمی تواند نامزد ریاست فدراسیون وزنه برداری باشد و وزارت ورزش از وی خواسته است که بین شورای شهر و فدراسیون یکی را انتخاب کند.

وزارت ورزش و جوانان پیش از این از حضور هادی ساعی در انتخابات فدراسیون تکواندو و عباس جدیدی در انتخابات فدراسیون کشتی جلوگیری کرده و از ادامه ریاست احمد دنیامالی در فدراسیون قایقرانی به همین دلیل جلوگیری کرده بود.

انتظار می رود که وزارت ورزش و جوانان طی امروز و فردا برای فدراسیون وزنه برداری نیز همانند سایر فدراسیون هایی که مدت ریاست قانونی روسای آنها بعد از ۴سال به پایان می رسد، سرپرست تعیین کند تا انتخابات را برگزار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز