خبرگزاری کار ایران

در مسابقات اسکی سوئد رقم خورد؛

راهیابی اسکی باز ایرانی به فینال مسابقات نوردیک قهرمانی جهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۶۷۰

اسکی باز ایرانی که برای نخستین بار در مرحله ورودی قهرمانی جهان در جمع ۱۰ نفر اول قرار گرفت به فینال رقابت های اسکی نوردیک قهرمانی جهان راه یافت.

اسکی باز ایرانی که برای نخستین بار در مرحله ورودی قهرمانی جهان در جمع ده نفر اول قرار گرفت به فینال رقابت های اسکی نوردیک قهرمانی جهان راه یافت.

به گزارش ایلنا، این رقابت ها در عالی ترین سطح مسابقات بعد از المپیک زمستانی با حضور بیش از ۶۰ کشور در رشته نوردیک(اسکی صحرانوردی و پرش) به میزبانی شهر فائلون سوئد از ۲۸ بهمن ماه آغاز شد.

در این رقابت ها ایران با ترکیب سیدستار صید و یاسین شمشکی در بخش مردان، سمانه بیرامی و فرزانه رضا سلطانی در بخش بانوان به سرمربیگری سید مصطفی میرهاشمی و سرپرستی حسین چراغی حضور یافتند.

بر این اساس در نخستین مسابقه و در رشته ۱۰ کیلومتر اسکی روی یخ سیدستار صید که دو سال قبل در ایتالیا با اختلاف بسیار کم یازدهم شد این بار با ثبت رکورد ۲۵:۰۸. ۲ در رده هشتم ایستاد.

براین اساس صید با این رکورد جواز حضور در مرحله بعدی رقابتها را به دست آورد و این نخستین بار است که اسکی بازی از ایران در مرحله ورودی قهرمانی جهان در جمع ده نفر اول قرار می گیرد. یاسین شمشکی دیگر اسکی باز تیم ملی با ثبت رکورد ۲۶:۳۸. ۲ به مکان بیست و ششم رسید. وی دو سال قبل و در رقابت های جهانی ایتالیا چهل و یکم شده بود.

در این مرحله اسکی بازانی از بلغارستان، بوسنی و مجارستان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در مسافت ۵ کیلومتر و در میان ۴۵ اسکی باز سمانه بیرامی با رکورد ۱۶:۳۲. ۷ به رتبه ۲۴ رسید و فرزانه رضا سلطانی با ثبت رکورد ۱۷:۵۲. ۵ سی و ششم شد.

رضا سلطانی دو سال قبل و در رقابت های جهانی ایتالیا به رتبه سی و هفتم رسیده بود. این رقابت ها فردا جمعه در بخش اسپرینت پیگیری می شود و تا ۱۰ اسفند ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز