خبرگزاری کار ایران

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی تشریح کرد؛

جزئیات نحوه بازکردن پاکت مزایده استقلال و پرسپولیس / اسامی ۳ نفر اول محرمانه خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۰۵

برای اینکه افکار عمومی در جریان قرار گیرند ما بخش اول مراسم را با حضور رسانه‌ها برگزار می‌کنیم اما طبق قانون زمان باز شدن پاکت‌ها کامل محرمانه بوده و هیچ فرد غیرمسئولی نمی‌تواند در جلسه حضور داشته باشد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی جزئیات نحوه بازکردن مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد و گفت: بر این اساس اسامی سه نفر اول برنده این مزایده محرمانه خواهد ماند تا استعلام های لازم انجام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت سازمان خصوصی سازی، ‌سید جعفر سبحانی در خصوص اطلاعیه جدید سازمان خصوصی سازی درباره ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیح داد: از قبل قرار بر این بوده که فدراسیون فوتبال با قیمت مناسب ۳،۴ سال قبل این دو ساختمان را در اختیار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار دهد و این اطلاعیه نیز در همین راستا صورت گرفته تا به لحاظ قانونی مشکل خاصی در آینده پیش نیاید.

وی اضافه کرد: خریدار به نوعی قائم مقام باشگاه محسوب شده و به طور مستقیم با فدراسیون فوتبال در این باره مذاکره خواهد کرد. البته ما قبلا توضیحات لازم را در این باره داده ایم اما خواستیم بار دیگر تاکید کنیم تا اگر در آینده مشکلی برای خریدار ایجاد شد عنوان کرده باشیم که از قبل به لحاظ قانونی کارها را پیش برده ایم و مسئولیتی در آینده پیش نیاید.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این پرسش که آیا توافقات لازم در این باره با فدراسیون فوتبال صورت گرفته است بیان کرد: بله، این گونه است و قرار بر این شده تا فدراسیون فوتبال قیمت ساختمان ها را به طور مناسب و بر اساس ۴ سال قبل در نظر بگیرد و به متقاضیان بفروشد. اما اینکه این ساختمان ها چقدر قیمت گذاری خواهند شد نیاز به مذاکره و هماهنگی دارد تا واقعا براساس قیمت چند سال قبل فروخته شود. در هر صورت این موضوع تازه ای نیست و ما تنها برای محکم کاری مراحل قانونی این اطلاعیه رسمی را صادر کردیم تا خریدار در آینده حرف خاصی در این زمینه نتواند مطرح کند.

سبحانی درباره آخرین زمان ارسال بسته های درخواستی متقاضیان و نیز باز کردن پاکت آنها گفت: آخرین فرصت برای ارسال درخواست ها تا آخر وقت اداری امروز(یکشنبه، ۲۶ بهمن) است و براساس برنامه ریزی که صورت گرفته راس ساعت دو بعد از ظهر دوشنبه ۲۷ بهمن ماه در محل سازمان خصوصی سازی پاکت ها باز خواهد شد.

وی درباره اینکه گفته می شود این پاکت ها با حضور دوربین های تلویزیونی و پخش مستقیم باز خواهد شد گفت: به طور کل ما برای امور واگذاری و مزایده یک گروه مزایده داریم که متشکل از نماینده دیوان محاسبات، نماینده سازمان بازرسی، نمایندگان سازمان خصوصی سازی و… هستند ولی استقلال و پرسپولیس به لحاظ اهمیتی که در جامعه دارند شرایط تازه ای را ایجاد کردند که ما در تلاش هستیم به منظور شفاف سازی امرو واگذاری این دو باشگاه پر طرفدار بخشی از مراسم را با حضور نماینده رسانه ها برگزار کرده و پس از آن بازگشایی پاکتها به خاطر بدست آوردن اهلیت ها محرمانه خواهد شد.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در این باره افزود: برای اینکه افکار عمومی در جریان قرار گیرند ما بخش اول مراسم را با حضور رسانه ها برگزار می کنیم اما طبق قانون زمان باز شدن پاکت ها کامل محرمانه بوده و هیچ فرد غیرمسئولی نمی‌تواند در جلسات حضور داشته باشد. ضمن اینکه ما بر خلاف مزایده های قبلی که برنده را اعلام می کردیم این بار نام افراد متقاضی و پیشنهادهای برتر را اعلام نمی کنیم چراکه باید به لحاظ اهمیت کار افراد از اهلیت لازم برخوردار باشند.

سبحانی ادامه داد: به همین منظور ما اسامی سه نفری که بالاترین پیشنهاد را داده باشند را به طور محرمانه در اختیار مسئولان مربوطه قرار می دهیم تا اهلیت افراد به لحاظ ورزشی، سوء پیشینه و نیز مسائل بانکی مورد تایید نهایی قرار گیرند و پس از تایید نهایی آن توسط هیات محترم واگذاری که متشکل از چند وزیر محترم می باشد در یک مراسم به طور رسمی نام فرد برنده اعلام خواهد شد برای اینکه با آبروی افراد بازی نشود ما نام وی را روز دوشنبه اعلام نمی کنیم چرا که ممکن است به هنگام استعلام ها آنها مورد تایید قرار نگیرند که برای حفظ آبروی شان همه چیز محرمانه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تا روز دوشنبه هیچ صحبتی در خصوص میزان استقبال یا تعداد متقاضیان خرید این دو باشگاه مطرح نخواهد شد در خصوص اینکه چه فشارهایی بر سازمان خصوصی سازی در این باره وجود داشته است تصریح کرد: آقای پوری حسینی در نشست خبری نیز عنوان کرد که مشکلاتی در این باره وجود داشته است و فکر می کنم یک درد و دل نامه را به هنگام نشست خبری اعلام رسمی خریداران دو باشگاه خواهند داشت. دشواری های زیادی در سال های اخیر درباره خصوصی شدن این دو باشگاه وجود داشته چرا که عده ای مخالف این کار بوده و موانعی در این راه وجود داشت که تا به حال تامل کرده ایم و فعلا هم تا زمان بازگشایی پاکت ها هیچ حرفی به میان نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز