خبرگزاری کار ایران

طرح سئوال از وزیر ورزش پا پرجاست؛

موسوی: ورزش و فوتبال دچار سوء مدیریت هستند / همچنان در کشمکش‌های سیاسی ورزش گیر کرده‌ایم!

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۰۸

به نظر من کی‌روش آن انتظاری که به عنوان یک مربی مطرح در هنگام ورودش به ایران بیان شد نتوانست برآورده کند در عوض امارات با یک مربی ایرانی‌الاصل تا جمع ۴ تیم پایانی بالا آمد و این برای فوتبال ما خوب نیست.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح سئوال از وزیر ورزش همچنان به قوت خود باقی است و وزیر باید نسبت به ابهامات و تخلفاتی که پیرامون واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد پاسخگو باشد.

سید ناصر موسوی دارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به طرح سئوالش از وزیر ورزش و جوانان به دلیل تخلف در واگذاری سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین مغفول ماندن حوزه جوانان در این وزارتخانه اظهار داشت: من شنیده‌ام امیر خادم معاون قهرمانی وزیر ورزش اعلام کرده سئوال من از وزیر ورزش و جوانان به دلیل اینکه احتمالا به سال‌آینده موکول خواهد شد و تا آن موقع سهام ۲ باشگاه به بخش‌خصوصی واگذار می‌شود دیگر نمایندگان مجلس از آقای گودرزی سئوالی نخواهند کرد، در حالیکه سئوال من مربوط به سال ۹۲ و ۹۳ است که چرا در این مدت سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را به بخش‌خصوصی واگذار نکردند و این تخلف است. ضمن اینکه اگر تاخیری در تخلف هم داشته‌اند باز هم باید پاسخگو باشند، نه اینکه بگوییم ما تا زمان رسیدن طرح سئوال در صحن علنی مجلس سهام استقلال و پرسپولیس را واگذار می‌کنیم. این جواب قانع‌کننده نیست.

وی ادامه داد: اگر استدلال خادم این است، من هم استدلال خودم را دارم. ۶-۷ ماه پیش من این سئوال را مطرح کردم. این سوال ۳-۴ ماه در کمیسیون‌مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و بعد از آن ۶-۷ ماه طول کشید تا در صحن علنی قرائت شود و الان باید صبر کنیم تا اعلام وصول شود. جمع‌بندی اینکه یک‌سال طول می‌کشد ما سئوال را مطرح کنیم، اما مدیران وزارت‌ورزش چرا آن زمان کار واگذاری را حل نکردند؟ من سخت پیگیر طرح سئوال از وزیر هستم و اینکه او با حضور در صحن‌مجلس به سئوالاتم پاسخ دهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: من دو سوال از وزیر ورزش و جوانان دارم. سوای بحثواگذاری سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش‌خصوصی، سوال دیگری هم که دارم اینکه چرا بخش جوانان در این وزارتخانه مغفول مانده؟

موسوی اضافه کرد: ما در ورزش کشورمان نه تنها در زمان گودرزی، متاسفانه در دوره مدیریت‌های قبلی هم آن پیشرفتی که باید داشته باشیم را نداشتیم و نداریم و همه آن به سوء‌مدیریت در ورزش کشور بر می‌گردد. کشور ما چه در فوتبال و چه در رشته‌های دیگر استعدادهای فراوانی دارد، اما متاسفانه سوءمدیریت‌ها باعثشده علیرغم هزینه‌های سنگینی که در ورزش انجام می‌دهیم نتایج مطلوب را کسب نکنیم.

وی ادامه داد: یعنی هزینه‌پرداختی ما به طور نمونه با کشور عراق یا کشورهای دیگر قابل‌مقایسه نیست، اما در نتیجه‌گیری در سطح آنها هم موفق نیستیم، به همین دلیل مدیریت‌ورزش به‌خصوص مسئولانی که در رأس آن قرار دارند باید تلاش کنند ضمن‌ارتقای ورزش‌همگانی در ورزش حرفه‌ای نیز دستاوردهای خوبی بدست آورند.

این نماینده‌مجلس درباره ادامه همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی نیز گفت: به نظرم آن انتظاری که از کارلوس کی‌روش به عنوان یک مربی مطرح داشتیم، متاسفانه نتوانست انتظارات مردم و ورزشکاران را برآورده کند. حقیقتا ما با هزینه‌هایی که برای آمدن وی و آمادسازی تیم ملی داشتیم، انتظار نداشتیم جزو ۴ تیم نهایی قرار نگیریم و این موضوع غیر قابل‌قبول است. شنیده‌ام کفاشیان اعلام کرده وی تا پایان قراردادش یعنی تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ در ایران می‌ماند، اما بحث‌اصلی این است اگر نتیجه نگیرد چه می‌شود؟

موسوی‌دارگانی تاکید کرد: در همین جام ملت‌های آسیا چند تیمی که مقابل‌ایران بازی کردند، عملکرد قابل‌قبولی داشتند و این بد است ما مربی خارجی را بیاوریم و میلیاردها تومان هم به او پول بدهیم و نتیجه نگیریم. در عوض امارات با یک مربی ایرانی‌الاصل تا جمع ۴ تیم پایانی بالا برود، حتی پیش بینی می‌شد این تیم تا فینال هم بالا برود!

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در ورزش و فوتبال سوءمدیریت داریم. فوتبال عراق با آنکه لیگ هم ندارد، مقابل ایران پیروز می‌شود و ما همچنان در کشمکش‌های سیاسی در ورزش گیر کرده‌ایم. عدم نتیجه‌گیری ما در ورزش و فوتبال به «دعواهای نعمتی و حیدری» بر می‌گردد. مربی با آن یکی مربی در رسانه‌ها یا در برنامه‌های تلویزیونی با یکدیگر جنگ و دعوا می‌کنند و همدیگر را زیر سوال می‌برند. همه این موارد و دعواها باید کنار گذاشته شود تا ورزش ارتقا پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز