خبرگزاری کار ایران

رغبتی در گفتگو با ایلنا خبر داد:

اعلام فهرست فدراسیون‌های ضعیف در اینچئون / واکنش به تخلفات مدیران ورزشی

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۱۸

رویه وزارت‌ورزش در مقطع فعلی برخورد قهری نیست و به مدیران فدراسیون‌ها فرصت می‌دهیم تا توان مدیریتی خود را ثابت کنند و اگر مطابق انتظار نبود آن وقت تصمیمات جدی‌تری را اتخاذ می‌کنیم…

فهرست فدراسیون‌های ورزشی که در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی عملکرد ضعیفی داشتند، اعلام شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه عملکرد فدراسیون‌ها در نشست‌هایی با حضور مسئولان این فدراسیون‌ها به اطلاع آنها رسیده، اظهار داشت: عملکرد فدراسیون‌ها در اختیار شورای راهبردی وزارت‌ورزش قرار گرفته و پس از اضافه شدن عملکرد رشته‌های پارالمپیکی در قالب گزارشی جامع و بصورت کتاب در دسترس علاقه‌مندان و خانواده ورزش قرار خواهد گرفت.

علی رغبتی در مورد اعلام فهرست فدراسیون‌هایی که عملکرد ضعیفی در اینچئون داشتند، گفت: همه مردم کم و بیش در جریان وضعیت رشته‌های ورزشی و عملکرد آنها قرار دارند و برخی از این رشته‌ها نتوانستند اهداف و انتظارات وزارت ورزش و مردم را برآورده کنند که قطعا در برنامه‌ریزی های آینده در مورد این فدراسیون‌ها بازنگری خواهد شد.

وی از فوتبال، بدمینتون، ژیمناستیک، جودو و شنا به عنوان فدراسیون‌های ضعیف در بازی‌های آسیایی اینچئون نام برد و افزود: با توجه به هدف‌گذاری‌هایی که برای این رشته‌ها شده بود این فدراسیون‌ها دور از انتظار عمل کردند و جزو فدراسیون‌های ضعیف ارزیابی می‌شوند. درصدد هستیم جزئیات عملکرد این فدراسیون‌ها را در قالب کتاب جامع اینچئون منتشر کنیم، چراکه اعتقاد داریم برای پیشرفت باید با واقعیت‌های ورزش آن‌طور که هست روبرو شویم و پنهان‌کاری و توجیه کمکی به رشد ورزش نمی‌کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت‌ورزش با بیان اینکه نگاه ما به تمام رشته‌های اعزامی مدال‌آوری نبوده و نگاه توسعه‌ای هم به برخی رشته‌های اعزامی داشتیم، گفت: در رشته‌های پایه نگاه حمایتی داشتیم و با اعزام رشته‌هایی نظیر شنا و ژیمناستیک تلاش کردیم تا زمینه پیشرفت آنها را برای سال‌های بعد فراهم کنیم، هر چند نتایج آنها در اینچئون هم رضایت‌بخش نبود و آنها نتوانستند به اهدافی که برای آنها تعیین کرده بودیم دست یابند.

وی در مورد عملکرد فدراسیون شنا و اینکه مسئولان فدراسیون دستاوردهای خود را از اینچئون موفق ارزیابی می‌کنند، گفت: در اینچئون چند رکورد ملی جابجا شد که این رکوردها با رکوردهای آسیایی فاصله زیادی داشت و نمی‌تواند برای شنای‌ایران دستاورد مهمی تلقی شود و ما را به اهدافی که داریم برساند. البته فدراسیون با مشکلات‌داخلی هم نظیر در اختیار نداشتن استخرها روبروست، ولی باید از همین امکانات موجود هم به شکل بهتری استفاده کرد. در حال حاضر فدراسیون برنامه‌هایی را برای پیشرفت این رشته ارائه کرده، ولی مهم اعتبارات و اجرایی شدن این برنامه‌هاست که باید دید توان فدراسیون و مدیریت آن تا چه اندازه است.

رغبتی تاکید کرد: به هر حال ما نظارت دقیقی بر عملکرد فدراسیون شنا داریم و در صورتی که احساس کنیم فدراسیون با مشکل مدیریتی روبروست در این مورد زیاد صبور نخواهیم بود، ولی باید به این نتیجه برسیم که تیم فعلی توان اداره شنا را مطابق خواست و انتظارات ما ندارند و بعد درباره آن تصمیم اساسی بگیریم.

وی ادامه داد: رویه وزارت‌ورزش در مقطع فعلی برخورد قهری نیست و سعی داریم تا به مدیران فدراسیون‌ها فرصت بدهیم تا توان مدیریتی خود را ثابت کنند و اگر در یک بازه زمانی نتایج مطابق انتظار ما نبود، آن وقت تصمیمات جدی‌تری را اتخاذ خواهیم کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش در بخش دیگری از سخنان خود درباره تخلف برخی از مدیران حوزه ورزش گفت: در این زمینه حراست وزارت‌ورزش پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و اطلاعات دقیقی در این زمینه در اختیار ندارم و ترجیح می‌دهم در این‌باره اظهارنظر نکنم.

رغبتی در بخش پایانی سخنان خود در مورد بودجه سال‌آینده ورزش و انقباظی بودن این بودجه از سوی مجلس گفت: امسال تاکنون ۷۰ درصد از اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی به آنها پرداخت شده و تا پیش از پایان‌سال یک نوبت دیگر از تعهدات خودمان را به فدراسیون‌ها انجام خواهیم داد، ولی سال‌آینده با توجه به رقابت‌های انتخابی المپیک سال حساسی را در پیش داریم و امیدوارم نگاه مهربانانه‌تری نسبت به ورزش صورت بگیرد و رشته‌های ورزشی از پشتوانه حمایتی خوبی برخوردار باشند تا بتوانیم حداکثر سهمیه را برای سال آینده در اختیار بگیریم و به تدارک و پیشتیابی خوبی از رشته‌های المپیکی بپردازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز