خبرگزاری کار ایران

اعزام ۷ نفر به دوره مربیگری چین؛

شمس الدینی: نفرات برتر به کره و ایتالیا اعزام می شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۴۶

هفته آینده ۷ نماینده ایران برای شرکت در دوره مربیگری بین المللی راهی کشور چین خواهند شد که در پایان این کلاس، قبول شدگان به عنوان مدرس رسمی فدراسیون جهانی معرفی می شوند.

رقابت های اسکی کوهستان کشور، انتخابی تیم ملی، با معرفی اسکی بازان برتر به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین دوره مسابقات اسکی کوهستان کشور، روز پنجشنبه(۲۵ دی ماه جاری) و با حضور ۲۳ اسکی باز در پیست دیزین برگزار شد که در پایان این پیکارها، ابوالفضل ساوه ای و حسین کلهر هر دو از پیست دیزین عناوین اول و دوم را به دست آورند و حسین صادقی از البرز نیز بر جایگاه سوم ایستاد.

سیامک شمس الدینی رئیس کمیته اسکی کوهستان هیات کوهنوردی استان تهران که طراح مسیر این رقابت ها بود، اظهار داشت: این مسابقات در ۱۳ کیلومتر و طی ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه برگزار شد که در نهایت ۱۰ نفر از خط پایان گذشتند.

وی افزود: این مسابقات در واقع برای نخستین بار بود که به صورت رسمی برگزارمی شد که حکم انتخابی تیم ملی را نیز داشت.

شمس الدینی ادامه داد: بهمن ماه امسال، مسابقات کره و ایتالیا را در پیش داریم که برای حضور در این دو رویداد بین المللی، نفرات برتر مسابقات امروز راهی این رقابت ها خواهند شد.

وی با بیان این که اسکی کوهستان رشته ای نوپا در ایران است، خاطر نشان کرد: این ورزش سال ۱۳۸۳ و توسط دو فرانسوی وارد کشورمان شد که در آغاز با ۱۴ کارآموز کار خود را آغاز کرد.

رئیس کمیته اسکی کوهستان هیات کوهنوردی استان تهران، در پاسخ به این سئوال که با توجه به قدمت ۱۰ ساله این ورزش در ایران، آیا برگزاری تنها دو دوره مسابقات کشوری آمار کمی نیست، یادآور شد: به خاطر مسائلی که قبلا بین فدراسیون اسکی و فدراسیون کوهنوردی به وجود آمد، فعالیت های اسکی کوهستان روند رو به شتابی نداشت اما با تعاملی که با فدراسیون اسکی ایجاد شده این ورزش زیر نظر فدراسیون کوهنوردی قرار گرفت که اخیرا شاهد انجام فعالیت های خوبی بوده ایم.

شمس الدینی در پایان، در مورد برنامه های آتی اسکی کوهستان کشورمان گفت: هفته آینده ۷ نماینده ایران برای شرکت در دوره مربیگری بین المللی راهی کشور چین خواهند شد که در پایان این کلاس، قبول شدگان به عنوان مدرس رسمی فدراسیون جهانی معرفی می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز