خبرگزاری کار ایران

قیاسیان خبر داد؛

گرفتار شدن ۲ کوهنورد لرستانی در ارتفاعات اشترانکوه / مرگ یک کوهنورد در اثر بهمن!

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۴۷

دو نفر کوهنورد لرستانی در ارتفاعات سن‌بران اشترانکوه در بهمن گرفتار شدند و متاسفانه یک نفر از این عزیزان جان خود را از دست داد.

رئیس هیات کوهنوردی لرستان گفت: دو نفر از کوهنوردان لرستانی در ارتفاعات سن‌بران اشترانکوه در بهمن گرفتار شدند و متاسفانه یک نفر از این عزیزان جان خود را از دست داد.

آرش قیاسیان در گفتگو با ایلنا گفت: متاسفانه در تاریخ ۱۶ دی ۱۳۹۳تعداد دو نفر از کوهنوردان الیگودرزی که قصد صعود به قله سن بران اشترانکوه را داشتند، گرفتار بهمن می شوند که در این حادثه حمید ماهرویی جان خود را از دست داده و نفر دوم هم اکنون در بیمارستان ازنا بستری است.

وی تصریح کرد: این دو نفر تا نزدیکی‌های سنگ مثقال پیش رفته که به‌خاطر کولاک شدید مجبور به بازگشت شده که در حین برگشت دچار حادثه می‌شوند و نفر دوم کوهنورد موسوی که در فاصله ۱۰ متری از مرحوم ماهرویی بوده توانسته خود را از زیر بهمن بیرون بکشد، که وی از ناحیه دست دچار آسیب و یخ زدگی می شود.

در ضمن شب گذشته حدود ساعت ۲۱ که خبر این حادثه رسید، تیم امداد هیات کوهنوردی الیگودرز سریع آماده و ساعت ۲۱:۳۰ عازم منطقه شد. اسامی نفرات تیم امداد، مجید نعمت اللهی - امان جوکار - محسن رضایی - رسول مرادی - حسن زارعی - مازیار گودرزی - یحیی میرشاکی است که عازم منطقه شدند.

اُشْتُران‌ْ‌کوه به معنی کوه آب در پارسی باستان(از زبان‌های به کار برده شده در جنوب غربی ایران و زبان رسمی دربار هخامنشیان) رشته‌کوهی در شرق استان لرستان و یکی از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس است. اشتران‌کوه از غرب به شهرستان دورود، از شمال به شهرستان ازنا و از شرق و جنوب به شهرستان الیگودرز محدود می‌شود. بلندترین قله این رشته‌کوه به نام سن‌بران به ارتفاع ۴۰۲۴ متردر شهرستان ازنا قرار دارد.

این رشته‌کوه سرچشمه یکی از سرشاخه‌های رود دز به نام ماربره است که در دوره کوهزایی جدید ایجاد شده‌ است.

اخبار تکمیلی متعاقبا توسط روابط عمومی این اداره کل اطلاع رسانی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز