خبرگزاری کار ایران

جهان پهلوان در دل مردم جای دارد؛

مشایخی: خبرنگاران به جای قهرمانان پفکی به دنبال مطرح کردن قهرمانان بامرام باشند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۲۲۵

بارزترین خصوصیت مرحوم تختی این بود که در برابر مردم افتاده بود و سعی می‌کرد تا آنجا که می‌تواند به مردم کمک کند. در غم و شادی در کنار آنها بود.

رئیس اسبق فدراسیون جودو گفت: آقای تختی قهرمانی بود که مرام پهلوانی داشت و به همین دلیل در دل مردم جای گرفت.

سردار مجید مشایخی در حاشیه مراسم سالگرد مرحوم تختی به خبرنگار ایلنا گفت: بارزترین خصوصیت مرحوم تختی این بود که در برابر مردم افتاده بود و سعی می‌کرد تا آنجا که می‌تواند به مردم کمک کند. در غم و شادی در کنار آنها بود. به همین دلیل مردم هم او را دوست داشتند و حتی این علاقه‌مندی بعد از انقلاب هم ادامه یافت.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان کشتی و ورزش‌های زورخانه‌ای سعی کرده‌اند یاد او را زنده نگه دارند. در خاطرم هست امام خمینی(ره) در ملاقاتی به فرزند مرحوم تختی گفت سعی کن به مانند پدرت پهلوان باشی نه قهرمان. این رمزی بود که امام امت تاکید کرد. خصوصیت و مرام و منش ورزشکاران باید همچون خصوصیت بزرگترین پهلوان عالم امیرالمومنین باشد.

مشایخی خاطرنشان کرد: هر ورزشکاری که قله‌های افتخار را فتح می‌کند و در ورزش قهرمانی عنوانی را به دست می‌آورد باید بداند که این هیکل ورزیده او و فیگورهایی که می‌گیرد روزی از دست خواهد رفت و مردم فراموش خواهند کرد اما آنچه می‌ماند مرام و معرفت است.

این مدیر ورزشی کشورمان در پاسخ به این سئوال که آیا در بین ورزشکاران کنونی افرادی هستند که راه مرحوم تختی را طی کنند، گفت: بله ورزشکارانی با این خصوصیات پیدا می‌شوند اما متاسفانه خبرنگاران و رسانه‌ها بیشتر به دنبال قهرمانان پفکی هستند. ورزشکارانی که امروز حرکات پهلوانانه انجام می‌دهند برای اینکه ریا نباشد آن را عمومی نمی‌کنند. متاسفانه در حال حاضر سمبل ورزشکاران فوتبالیست های جوانی شده که نه می‌توان گفت قهرمانی دارند و نه می‌توان گفت پهلوان هستند اما در رشته های دیگر می‌بینینم که دارای خصوصیات پهلوانی هستند. حتی در بین پیشکسوتان فوتبال هم افرادی با مرام پهلوانی پیدا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز