خبرگزاری کار ایران

جامعه‌بوکس من را باور دارند؛

ناطق‌نوری: ۵ میلیارد بدهند، مدال‌المپیک بگیرند / دو شغله‌ها، بدعت سازمان‌بازرسی بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۶۸

فکر نمی‌کنم بتوانید رئیسی را پیدا کنید که علی‌رغم این همه انتقاد و تخریب، با اکثریت‌آراء دوباره رئیس شود. در روز انتخابات، من حتی یک رأی مخالف هم نداشتم…

رئیس فدراسیون بوکس می‌گوید چون خانواده بوکس من را باور دارند، علی‌رغم تمامی انتقادها و تخریب‌ها و بدون حتی یک رأی‌مخالف، دوباره ریاست‌فدراسیون را عهده‌دار شدم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " پدر پارلمان ایران "؛ این بهترین لقبی است که " احمد ناطق‌نوری " با خود یدک می‌کشد، اما او حقیقتا، پدر‌ بوکس کشورمان بعد از پیروزی انقلاب نیز هست. خیلی‌ها جمله معروف او را به یاد دارند که همواره می‌گوید: " فدراسیون را در یک کیف سامسونت تحویل گرفتم. "

قدیمی‌ترین رئیس فدراسیون ایران در سال‌های حضورش بر روی صندلی ریاست این ورزش المپیکی، با انواع و اقسام مشکلات، بی مهری ها و البته هجمه ها، روبرو بوده، اما اعتماد خانواده بوکس را بزرگ ترین پشتوانه خود می داند. هم صحبت شدن با ناطق نوری همواره جذابیت دارد، به خصوص اینکه این گفتگو حضوری هم باشد. از این رو بود که از کسی که پلمپ فدراسیون بوکس بعد از انقلاب را شکست، دعوت کردیم تا با حضور در دفتر خبرگزاری ایلنا، به سوالات ما در مورد اوضاع و احوال این ورزش رینگی پاسخ دهد.

رئیس همیشگی فدراسیون بوکس را " روح الله حسینی " نایب رئیس "، علی دانشمندفرد " دبیر و " محبوبعلی فرج زاده " مدیر روابط عمومی فدراسیون همراهی می کردند که ماحصل این گفت و شنود را در زیر می خوانید.

آدم باید تحمل مشت را داشته باشد
من خودم بوکسور بودم و می دانم کسی که بوکس کار کرده، مشت می خورد که البته باید تحمل مشت را هم داشته باشد.

اگر مردم در مورد کسی به باور برسند…
در این مدت برخی تخریبم کردند، اما معتقدم اگر مردم در مورد کسی به یک باور برسند، دیگران هر چقدر هم او را نفی کنند، مقاومتش بیشتر می شود. درست مثل بوکسوری که هر اندازه بیشتر مشت بخورد، تحملش هم بیشتر می شود.

بدون حتی یک رأی مخالف دوباره رئیس فدراسیون شدم
فکر نمی کنم بتوانید رئیسی را پیدا کنید که علی رغم این همه انتقاد و تخریب، با اکثریت آراء دوباره رئیس شود. در روز انتخابات، من حتی یک رأی مخالف هم نداشتم و فقط یک رإی ممتنع بود.

با خانواده بوکس رفاقت می کنم
اینطور نیست که چون نام من ناطق نوری است و سابقه انقلابی دارم، مخالف نداشته باشم. همانطور که گفتم، جامعه بوکس من را باور دارند، چون در این سال ها سعی کردم با وجود همه بی مهری ها و بی پولی ها، با بچه ها رفاقت کنم.

مربیان ما پول نمی گیرند
تحمل کل خانواده بوکس بالاست. اگر غیر از این بود، مربیان ما بدون حقوق کار نمی کردند. آنها با عشق می آیند و کار می کنند.

جامعه بوکس لج بازی کردند تا من رأی بیاورم
استان ها، بوکسورها، مربیان و طرفداران من، در واقع در مقابل هجمه های اخیر، لج بازی کردند تا به این ترتیب من رأی بیاورم.

به مخالفانم هم گفتم در انتخابات ثبت نام کنید
هر کسی را که می شنیدم می خواهد در انتخابات ثبت نام کند، خوشحال می شدم. من به خیلی ها از جمله مخالفانم، گفتم شما هم ثبت نام کنید.

فقط ۶۰۰ میلیون می دهند
برای ورزشی که می تواند مدال های زیادی کسب کند، ۶۰۰ – ۷۰۰ میلیون می دهند. این مبلغ را برای تمامی برنامه های عمرانی، جاری و تجهیزاتی اختصاص می دهند.

دستکش ۸ هزار تومانی شده ۲۵۰ هزار تومان
زمانی دستکش بوکس را جفتی ۸ هزار تومان می خریدیم، اما حالا برای همان دستکش، باید ۲۵۰ هزار تومان بدهیم. این در حالی است که بودجه فدراسیون، همان مبلغ چند سال پیش است.

از دفتری که خودم ساخته ام، اجاره می خواهند
دفتر فدراسیون را خودم تهیه کردم و دوستانم هم امکانات آن را آوردند، اما آقایان بابت جایی که خودم ساخته ام، از من اجاره می خواهند.

امسال ۳۳ رینگ ساخته ایم
فقط همین امسال، ۳۳ رینگ ساختیم و به استان ها تحویل دادیم، ضمن اینکه در هر مسابقه ای که برگزار شده نیز ۲ رینگ داده ایم.

مقامات نیازی به مجوز ندارند
من برای حضور در انتخابات نیازی به مجوزی نداشتم. چون این قانون مجلس است. در قانون خدمات کشوری، بندی آمده که مقامات یعنی وزراء، نخست وزیران به همراه معاونانشان و سایر کسانی که مشمول مقامات می شوند، برای شرکت در مجامع انتخاباتی فدراسیون ها نیازی به مجوز ندارند.

در جهانی ۸۰ ساله ها کمیته اجرایی و هیات ژوری هستند
یک جایی جوانان به درد می خورند و یک جا باتجربه ها. همه نیروها باید در کنار هم باشند. در دنیا هم اینگونه است. مثلا یک داور باید ۳ ستاره باشد تا بتواند در المپیک و جهانی قضاوت کند. برای اینکه یک داور ۳ ستاره شود، می دانید چند سال باید طول بکشد؟ الان در مسابقات جهانی، کمیته اجرایی و هیات ژوری بالای ۸۰ سال سن دارند.

تا هستم، کمیته داوران به دست جوان ها نخواهد افتاد
در داوری هم جوانگرایی کرده ایم. ما الان چند داور ۲ ستاره داریم. می آیند و می گویند فدراسیون به خصوص کمیته داوران، باید دست جوان ها بیفتد. اینها هدفی جز گرفتن پست و رفتن به مسافرت خارجی ندارند. تا من در فدراسیون هستم، این اتفاق نخواهد افتاد.

تاآخرین لحظه پای مقصودی ایستادم
تا آخرین لحظه، مقصودی را حفظ کردم و پایش ایستادم. او الان رئیس کمیته فنی است. البته مقصودی گفت خسته شده و می خواهد جایش را به جوان ها بدهد. شما بگویید بالاخره ما باید مقصودی را حفظ می کردیم یا نمی کردیم؟!

با رفتن مقصودی حاشیه ها بیشتر نشد
فکر نمی کنم با رفتن مقصودی، حاشیه های بوکس و تیم ملی بیشتر شده باشد. به هر حال، هر کاری کنیم یک حرفی می زنند. شما بگویید ما چه کار باید می کردیم که نکردیم!

فدراسیون در حادثه بروجرد مقصر نیست
در مورد حادثه ای که در مسابقات کشوری در بروجرد رخ داد، فدراسیون مقصر نیست. یک شخصی نامه ای آورد و گفت که می خواهد در رقابت ها شرکت کند. ما هم گفتیم کمیته فنی بررسی کند. بنده هیچ نامه ای به کسی ندادم.

فرد ضارب ۲ دروغ به ما گفت
شخص خاطی ۲ دروغ به ما گفت. اول این که گفت: ۴۰ سالم نشده، اما دیدیم که ۴۵ سال سند دارد. دروغ دوم این بود که او گفت: بچه بروجرد است، اما می خواست در تیم سیستان بازی کند.

پیگیری قضایی را انجام داده ایم
فدراسیون در مورد اتفاقی که در بروجرد افتاد، بی تفاوت نیست. ما پیگیری قضایی را انجام داده ایم و منتظر جواب هستیم.

برای مدال المپیک ۵ میلیارد و ۳ هزار دستکش می خواهیم
زمانی " محمد علی آبادی " به من گفت «برای مدال جهانی و المپیک چه می خواهید»، من در جواب گفتم ۵ میلیارد به همراه ۳ هزار جفت دستکش بدهید تا ما مدال بگیریم.

۲ تیم ملی نداریم
ما ۲ تیم ملی نداریم. بلکه قرار شده ۲ تیم با هم مسابقه دهند و وقتی اردوها شروع شد، بهترین ها انتخاب می شوند که با هم تمرین کنند.

اینطور نیست برخی ها همیشه در تیم ملی باشند
اینطور نیست که برخی ها باید همیشه در تیم ملی باشند. مثلا " استکی " خودش بوکسور بوده و بدنساز است و کلاس دیده. بنابراین، کارش مورد رضایت ماست. ما که نممی توانیم به جوانانی که کار می کنند بگوییم دیگر نیایید.

دیگر به تنهایی در فدراسیون تصمیم نمی گیرم
الان دیگر این طور نیست که من به تنهایی تصمیم بگیرم. خیلی ها در فدراسیون به من کمک می کنند. این به قول امروزی ها یعنی خرد جمعی.

رئیس فدراسیون که حقوق نمی گیرد
رئیس فدراسیون چون حقوق نمی گیرد، پس مسئولیتش شغل نیست. متاسفانه این بدعتی است که سازمان بازرسی کل کشور آن را بنا گذاشت.
پول باشد، می توانیم مسابقات جهانی را در ایران برگزار کنیم
ما می توانیم مسابقاتی مثل جهانی را در ایران برگزار کنیم، اما این کار پول می خواهد. ما قبلا هم رقابت های قهرمانی آسیا را به میزبانی کشورمان برگزار کرده ایم. پس می توانیم، اما باید پول باشد.

در اینچئون بسیار خوب بودیم
در بازی های آسیایی اینچئون، بوکسورهای ایران خیلی خوب ظاهر شدند. اگر پولی که به سایر رشته ها می دهند به ما هم تعلق بگیرد، خیلی بیشتر از این ها مدال می گیریم.

حتی بودجه مصوب را هم کاملا به ما نمی دهند
کلا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون بودجه به ما تعلق می گیرد. تازه همین پول را هم تمام و کمال نمی دهند.

اولین سهمیه المپیک را فدراسیون بوکس می گیرد
اولین فدراسیونی هستیم که نخستین سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل را خواهیم گرفت. " احسان روزبهانی " تا کسب سهمیه تنها یک قدم فاصه دارد.
بدون امکانات نمی شود صحبت از مدال المپیک کرد
گرفتن مدال در المپیک به خیلی چیزها بستگی دارد. مثلا قرعه خوب و همچنین تلاش ورزشکار. اما بدون امکانات نمی شود صحبت از مدال المپیک کرد.

فعلا برنامه ای برای راه اندازی بوکس حرفه ای نداریم
بوکس ما آماتور است و فعلا برنامه ای برای راه اندازی بوکس حرفه ای نداریم. این عکس ها و مطالبی که در مورد موافقت بنده با فعالیت بوکس حرفه ای چاپ می شود، نظر من نیست. هر چند که خیلی هم بدم نمی آید در ایران بوکس حرفه ای هم داشته باشیم.

در همین بوکس مردان هم مانده ایم چه برسد به بوکس زنان
زمانی برای این که مرا تخریب کنند، گفتند: ناطق نوری نایب رئیس بانوان فدراسیون بوکس را هم انتخاب کرده. ما در همین بوکس مردان هم مانده ایم، چه برسد به بوکس زنان.

پاداش المپیکی ها را پای پلکان هواپیما دادم
۴ بوکسوری که سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را گرفتند، به محض ورود به ایران و پای پلکان هواپیما، پاداش ۱۰ میلیونی خود را گرفتند. این را من از جیب خودم دادم. بعد از بازی های اینچئون هم به نقره ای ها ۷ میلیون و به برنزی ها ۵ میلیون دادم.

بپرسید چه کار کردم که ماندگار شدم
در مورد کارهای ماندگاری که در ورزش ایران به خصوص بوکس انجام داده ام، بهتر است بپرسید چه کار کرده ام که ماندگار شدم. طرح استخدام قهرمانان در سازمان های دولتی ایده من بود. میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۷۲ در دوران ریاست بنده اتفاق افتاد. " محمد علی کلی " را من به ایران آوردم. در دوره من بوکس سهمیه المپیک گرفت.

حسینی: پول داشته باشیم، خیلی کارها را انجام می دهیم

مربی کوبایی برای تیم های پایه می آید
اگر بخواهیم مربی خارجی بیاوریم، این مربی را از کوبا خواهیم آورد. البته این مربی قرار است در تیم های پایه کار کند.

تنها مشکل ما بودجه است
حاج آقا درست می گویند. تنها مشکل ما بودجه است. اگر این معضل را نداشته باشیم، خیلی از کارها را می توانیم انجام دهیم.

می توانیم در المپیک ۲۰۱۶ مدال بگیریم
در المپیک ۲۰۱۲ لندن تا یک قدمی کسب مدال پیش رفتیم. اگر امکانات داشته باشیم و بوکسورهای ما بیشتر میدان ببینند، می توانیم در المپیک ۲۰۱۶ مدال بگیریم.

۲ تیم ۱۰ نفره داریم، نه ۲ تیم ملی
در مورد تشکیل ۲ تیم ملی باید بگویم همیشه ۳۰ بوکسور در اردوها حضور دارند. اما الان ۲ تیم ۱۰ نفره داریم.

۳ تیم برای لیگ معنایی ندارد
به خاطر مشکلات مالی و این که کسی پولی ندارد، ۳ سال است لیگ برگزار نشده است. ۳ تیم برای لیگ معنایی ندارد.

دانشمندفر: به حاج آقا ناطق پیشنهاد شدم
بنده برای دبیری فدراسیون به حاج آقا ناطق پیشنهاد شدم تا ابتدا به صورت آزمایشی و بعد تمام وقت در خدمت فدراسیون باشم.

فعلا اردوی تیم ملی ۲۱ روزه است
اولین مرحله اردوی تیم ملی به مدت ۲۱ روز ادامه خواهد یافت که ۱۰ نفر برتر مسابقات کشوری اخیر به همراه ۱۴ بوکسوری که در تیم ب حضور دارند، در اردو حضور خواهند داشت. ضمن اینکه تعدادی نیز با نظر کمیته فنی در تمرینات شرکت خواهند کرد.

اعزام به بلغارستان را پیش بینی کرده ایم
برای حضور پر قدرت در مسابقات جهانی قطر که میدانی برای کسب سهمیه المپیک برزیل است، تورنمنت بلغارستان را جزو برنامه های تیم ملی در نظر گرفته ایم.

قاسمی پور می تواند کاندیدا شود
" امین قاسمی پور " سرپرست هیات استان گیلان شد تا مقدمات برگزاری مجمع را فراهم کند. البته اگر بخواهد، می تواند کاندیدا هم بشود. این دیگر نظر خودش است.

فرج‌زاده: دیگر در کمیته استان‌ها و سرپرست جوانان مسئولیتی ندارم
قبلا در کنار مسئولیت در روابط عمومی، مسئول کمیته استان ها و همچنین سرپرست تیم ملی جولنان هم بودم که در حال حاضر فقط در روابط عمومی فدراسیون مشغول به کار هستم.

تعاملی سازنده با رسانه ها حتی با منتقدان داریم
در کمیته روابط عمومی تمامی سعی بنده این است که تعاملی سازنده با رسانه ها حتی با آنهایی که بعضا از فدراسیون انتقاد می کنند و یا حتی به قول حاج آقا بد هم می گویند و می نویسند، داشته باشیم.

ایلنا بوکس را خوب پوشش می دهد
خدا را شکر رسانه ها اخبار و رویدادهای بوکس را خوب منعکس می کنند که جا دارد از زحمات دوستان رسانه ای به خصوص خبرگزاری ایلنا تشکر ویژه داشته باشم.

گفتگو: جواد منتخبی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز