خبرگزاری کار ایران

واترپلوی جام باشگاه های آسیا - تهران؛

آستانای قزاقستان مقتدرانه قهرمان آسیا شد / نایب قهرمانی به زنجانی ها رسید

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۱۹

تیم آستانای قزاقستان با شکست زرین معدن ایران در دیدار فینال با اقتدار و برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی رقابت های واترپلوی جام باشگاه های آسیا را به خود اختصاص داد.

دهمین دوره رقابت های واترپلوی جام باشگاه های آسیا با قهرمانی تیم آستانای قزاقستان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فینال دهمین دوره رقابت های واترپلو جام باشگاه های آسیا عصر امروز شنبه بین دو تیم زرین معدن آسیا و آستانا نمایندگان ایران و قزاقستان در استخر ۹ دی تهران برگزار شد.

دو تیم که بدون شکست این دوره از مسابقات پس از صدرنشینی در گروه خود و پیروزی در مرحله نیمه نهایی به فینال مسابقات راه یافته بودند برای قهرمانی با تمام قوا به مصاف هم رفتند.

زرین معدن در گروه B قرار داشت. این تیم پس از غلبه بر افغانستان، القادسیه کویت و آلماتی قزاقستان به عنوان تیم صدرنشین مقابل تیم چهارم گروه A یعنی کویت ایستاد. نماینده ایران به راحتی و با حساب ۲۲ بر ۹ حریف خود را از پیش رو برداشت تا در مرحله نیمه نهایی مقابل هم وطنان خود از تیم نفت امیدیه به آب بزند. رقابت جذاب و دیدنی دو تیم ایرانی در نهایت با برتری زرین معدن به پایان رسید تا زنجانی ها حریف آستانه در دیدار فینال شوند.

از سوی دیگر آستانا قزاقستان هم با اقتدار پای به مرحله پایانی گذاشت. این تیم با با تفاضل گل ۴۲ + مرحله گروهی را با چهار پیروزی به پایان رساند. نفت امیدیه، کویت و قادسیه الخبر عربستان هم گروهی های این تیم قزاق بودند. آن ها در ادامه هم مسیر همواری داشتند و با دو پیروزی راحت مقابل افغانستان و قادسیه الخبر عربستان فینالیست شدند.

بازی زیبا و پربرخورد فینال هم با حساب ۱۳ بر ۶ به سود آستانه قزاقستان به پایان رسید تا این تیم به عنوان قهرمان دهمین دوره واترپلو جام باشگاه های آسیا در تهران لقب گیرد.

مسابقه فینال به قضاوت انور از کویت و ماکیتا از ژاپن در حضور جمعی از علاقه مندان به واترپلو برگزار شد که در نهایت نماینده قزاقستان با برتری مقابل نماینده کشورمان مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

تیم زرین معدن در ابتدا پابه پای حریف قدرتمند خود پیش رفت ولی در ادامه اسیر تجربه و حرفه ای گری بازیکنان خوش تکنیک آستانا شد. در این دیدار گئورگی کیش بازیکن خارجی زرین معدن بارها مقابل دروازه آستانا صاحب موقعیت شد که اعتقاد داشت مدافعین حریف به روی او مرتکب خطای پنالتی می شوند ولی داور مسابقه چنین اعتقادی نداشت.

از مسابقه فینال اوترابی نماینده مجلس، کیومرثهاشمی و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک و بهرام افشارزاده دیدن کردند. در پایان این دیدار نیز جوایز تیم های اول تا سوم توسط میهمانان ویژه این مراسم به تیم های برتر اهدا شد.

جدول رده بندی دهمین دوره واترپلو جام باشگاه های آسیا:

۱. آستانا(قزاقستان)

۲. زرین معدن آسیا(ایران)

۳. قادسیه الخبر(عربستان)

۴. نفت امیدیه(ایران)

۵. آلماتی(قزاقستان)

۶. القادسیه(کویت)

۷. کویت

۸. افغانستان

نتایج کامل روز پایانی مسابقات:

رده بندی هفتم و هشتم: کویت ۱۰– افغانستان ۴

رده بندی پنجم و ششم: القادسیه کویت ۶ – آلماتی ۱۸

رده بندی سوم و چهارم: نفت امیدیه ۱۴– قادسیه الخبر ۱۶

بازی فینال: زرین معدن آسیا ۶– آستانه قزاقستان۱۳

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز