خبرگزاری کار ایران

ادامه فضاسازی های فدراسیون شنا؛

پیام تبریک فراکسیون ورزش برای قهرمانی شناگران ایران درجهان! / مجلس واقعیت ها را نمی داند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۰۹

فدراسیون شنا درحالی از جانب فراکسیون ورزش مجلس کسب قهرمانی در مسابقات جهانی شنا را منعکس کرده که بهترین عنوان شناگران کشورمان در این مسابقات رتبه ۳۹ جهان بوده است!

فدراسیون شنا در حالی از جانب فراکسیون ورزش مجلس با عنوان کسب قهرمانی در مسابقات جهانی شنا تبریک گفته که سه ملی پوش کشورمان تنها شش رکورد داخلی و ملی را جابجا کردند و بهترین عنوان شناگران کشورمان در این مسابقات رتبه ۳۹ جهان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فدراسیون شنا امروز در خبری با تیتر " پیام تبریک فراکسیون ورزش مجلس به مناسبت کسب قهرمانی در مسابقات جهانی شنا " نتایج ضعیف شناگران کشورمان در رقابت های قطر را قلب‌واقعیت کرده است. این فدراسیون در بازی‌های آسیایی اینچئون نیز همین رویه را در پیش گرفت و بدون اشاره به رتبه‌های دور از انتظار بدست آمده توسط شناگران کشورمان، تنها به بزرگ‌نمایی ۴ رکوردشکنی ملی‌پوشان شنای کشورمان پرداخت.

این در حالی است که رکوردشکنی در بازی های آسیایی هیچ‌گونه فضیلتی برای شناگران ما محسوب نمی‌شود چراکه در بازی‌های آسیایی تنها کسب مدال اهمیت دارد. از سوی دیگر شناگران کشورمان در اینچئون برخلاف وعده‌های مسئولان فدراسیون حتی به فینال بازی‌های آسیایی نیز صعود نکردند.

شناگران کشورمان در رقابت‌های جهانی شنای دوحه قطر شامل جمال چاوشی‌فر، سروش قندچی و آرین علیایی به عناوینی چون ۴۷،۴۸، ۵۲،۴۲، ۴۷ دست یافتند. این رتبه‌های ضعیف در حالی است که جابجایی رکوردهای داخلی نیز در مسابقات قطر جای هیچگونه تبریکی ندارد، چراکه شناگران ما با حریفان جهانی رقابت می‌کردند نه با حریفان داخلی. این رکوردها سال‌هاست در لیگ‌های داخلی و مسابقات قهرمانی کشور نیز شکسته می‌شوند و حضور در رقابت‌های خارجی صرفا برای کاهش رکوردها توجیه چندان منطقی ندارد. به نظر این رکوردها مستمسکی برای مسئولان فدراسیون شنا و کادر فنی برای سفرهای متعدد خارجی شده چراکه تیم‌های اعزامی کشورمان به اینچئون و قطر هیچ‌گونه دستاورد دیگری جز کاهش رکوردها نداشتند.

به نظر می‌رسد رویه فدراسیون‌شنا در بزرگ‌نمایی و پنهان‌کردن واقعیت‌های موجود شنا همچنان ادامه دارد که این نوع فضاسازی تنها باعثسلب اعتماد و باور خانواده این رشته نسبت به حقایق موجود در شنای کشور می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز